سهم ۷۰درصدی موادمعدنی از صادرات سمنان

سهم ۷۰درصدی موادمعدنی از صادرات سمنان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از سهم ۷۰درصدی مواد معدنی از صادرات این استان خبر داد.

 

به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، بهروز اسودی با اعلام این خبر افزود: سمنان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های معدنی برخوردار است.
وی از فعالیت 520 معدن در این استان خبر داد و گفت: اگر زیرساخت‌های مناسب برای بهره‌برداری از معادن استان ایجاد شود، این تعداد می‌تواند بسیار بیشتر از رقم فعلی باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از برنامه‌ریزی این سازمان برای فعال‌سازی 20 معدن جدید در این استان در دو ماه آینده خبر داد و گفت: تعداد معادن فعال در این استان تا پایان امسال به 540 معدن افزایش خواهد یافت.
وی از نبود منابع آبی و فقدان زیرساخت‌های لازم به‌عنوان مهمترین مشکل حوزه معدن در این استان نام برد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی واحدهای فرآوری مواد معدنی در استان علاوه بر ارزآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی، می‌تواند ارزش‌افزوده بیشتری برای استان ایجاد کند.
اسودی به سهم بالای مواد معدنی در صادرات این استان اشاره کرد و افزود: باید با پرهیز از خام‌فروشی صرف، زمینه برای تولید محصولات فرآوری شده از مواد معدنی در استان ایجاد شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بر لزوم صدور محصولات این استان از طریق گمرک سمنان تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر حدود نیمی از محصولات صادراتی این استان از طریق گمرکات دیگر استان‌ها انجام می‌شود.
وی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان این استان خواست، محصولات تولیدی این استان را از طریق گمرک استان و به‌نام این استان صادر کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا