گزارش روز؛

عرضه اولیه های کوچک اما سودآور

عرضه اولیه های کوچک اما سودآور

نماد فباهنر پس از اعلام تعدیل مثبت 46 درصدی با رشد حدود 9 درصدی و نماد فرآور پس از اعلام تعدیل مثبت 31 درصدی با رشد حدود 8 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند این در حالی بود که به جز نمادهای فنوال، کبافق، فخاس و کاما که مثبت و متعادل دنبال شدند، مابقی شرکت های گروه منفی به کار خود پایان دادند نکته قابل توجه دیگر بازگشایی مثبت بازارهای جهانی و ادامه رشد قیمت اکثر فلزات پایه در بازارهای بین المللی بود.

 

گروه خودرویی اکثرا معاملات متعادل و مثبتی را شروع کردند که با گذشت زمان معاملات متعادل و منفی شدند در این میان اقبال در گروه قطعه سازها بیشتر بود تا جایی که نمادهای خاهن، خنصیر و خچرخش صف خرید را نیز تجربه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، نمادهای حفارس و حپترو در گروه حمل و نقل مثبت و نماد حتوکا در حالی با جهش قیمتی به صف خرید رسید که مابقی هم گروهی ها اکثرا دادوستدهای متعادل و منفی را تجربه کردند.

نماد وبیمه در گروه سرمایه گذاری با جهش قیمتی در حالی صف خرید شد که سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و کم فروغ دنبال شدند همچنین بانک ملت تحت تاثیر حمایت حقوقی ها، معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه کرد. در گروه لیزینگی شاهد جهش قیمتی و صف خرید نماد ولساپا و افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت در سایر هم گروهی ها بودیم. با توجه به انتشار گزارش 9 ماهه بانک تجارت، یک گام دیگر به بازگشایی نزدیک تر شد که احتمالا با انتشار گزارش بانک صادرات در اوایل هفته آینده انجام خواهد شد. بانک تجارت در گزارش 9 ماه مبلغ (۱۶۴) ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرد این در حالی بود که این در دوره مشابه سال گذشته با 126 ریال سود به ازای هر سهم مواجه بود. دولت بالاخره جزئیات رشد اقتصادی نیمه اول امسال را اعلام کرد؛ بر این اساس کشاورزی ۴.۸، نفت ۶۱.۳، صنعت ۴.۶، ساختمان ۱۳-، معدن ۷.۳-، خدمات ۴.۸ و گروه صنایع و معادن ۰.۹- درصد را نشان می‌دهد.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها همچنان اکثرا با معاملاتی متعادل و منفی دنبال شدند در این بین نمادهای شتوکا، شفارس، شسینا و شفارا با ادامه صف خرید و نمادهای شلعاب، شپاکسا، شپترو، پترول، شرانل و شسپا از اقبال بیشتری برخوردار بودند و مثبت به کار خود پایان دادند این در حالی بود که در بازارهای بین المللی افزایش احتمالی موجودی نفت آمریکا افت قیمت نفت را درپی داشت همچنین در پایان معاملات نماد پالایش نفت تهران جهت برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

نماد فباهنر پس از اعلام تعدیل مثبت 46 درصدی با رشد حدود 9 درصدی و نماد فرآور پس از اعلام تعدیل مثبت 31 درصدی با رشد حدود 8 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند این در حالی بود که به جز نمادهای فنوال، کبافق، فخاس و کاما که مثبت و متعادل دنبال شدند، مابقی شرکت های گروه منفی به کار خود پایان دادند نکته قابل توجه دیگر بازگشایی مثبت بازارهای جهانی و ادامه رشد قیمت اکثر فلزات پایه در بازارهای بین المللی بود.

گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته شروعی اکثرا مثبت داشتند که منفی شدن جو بازار با افزایش عرضه ها مواجه شدند و معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند و تنها نمادهای بنیرو، لخزر، تپمپی، تمحرکه، بکهنوج، تکشا و تایرا مثبت و با صف به کار خود پایان دادند.

درگروه های ساختمانی و سیمانی که شاهد معاملاتی منفی بودیم نمادهای وآذر، ثتران، ثفارس، سخزر، آ س پ، سبزوا، سهرمز و سبجنو معاملاتی مثبت را تجربه کردند. متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه معاملات ملکی شهر تهران در دی ماه سال سال جاری ۴۴,۹ میلیون ریال است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان ۱.۴ و ۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گروه غذایی همچنان پرتقاضا و پراقبال ظاهر شدند و نماد تازه وارد غگلپا با صف خرید پرحجم و عرضه های محدود، مفهوم عرضه اولیه های کوچک اما سودآور را بیش از پیش نمایان ساخت در این میان نماد غمینو پس از افزایش سرمایه 24 درصدی از محل سود انباشته با رشد حدود 24 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و نمادهای غالبر، غشهد، غشان، غگل، غدیس و تلیسه با صف خرید به کار خود پایان دادند اما در آنسو گروه قندی اکثرا منفی دنبال شدند.

در گروه کانی های غیر فلزی نمادهای کمرجان، کسرام، کخاک، کپشیر و کگاز مثبت و پرتقاضا ظاهر شدند و شرکت مواد ویژه لیا پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع فوق العاده در خصوص افزایش 500درصدی از محل آورده نقدی سهامداران و سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین هزینه سرمایه ای پروژه توسعه شرکت را منتشر کرد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای پارسان و ومعادن با افت حدود (200.16) واحدی به ارتفاع 78,049رسید که در این بین نمادهای وامید و تایرا بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا