روز گذشته به ثبت رسید؛

دلار پشت فرمان بازار سکه در سراشیبی قیمت

دلار پشت فرمان بازار سکه در سراشیبی قیمت

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۲۱هزار و ۲۰۲ قرارداد و ارزش دو هزار و ۸۹۴ میلیارد رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طلای جهانی روز سه‌شنبه تحت تاثیر تداوم ضعف دلار که تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی جایگزین را افزایش داد، ثابت ماند و دلار با افت خود فرمان بازار سکه را در دست گرفت.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران در هر ۵ سررسید روند نزولی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان، کاهش ۰/۱۴ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۵۷ هزار تومان افت ۰/۲۲ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۹۸ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش ۰/۲۱درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان معامله و افت۰/۱۷ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۷۴ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۱۷ درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

بازار سکه نقدی نیز چهارمین روز هفته را با افت قیمت پشت سر گذاشت، کارشناسان معتقدند افت قیمت دلار مهمترین عامل کاهش بهای سکه بوده است. دلار که در اوایل این روز به محدوده ۳ هزار و ۸۹۰ تومان وارد شده بود، در نهایت با قیمت ۳ هزار و ۸۵۸ تومان به کار خود پایان داد و افت ۳۲ تومانی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش قیمت‌ها در بازار دیروز طلا سکه تمام طرح جدید حدود یک میلیون و ۱۸۶ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۰۶ و ۳۲۳ هزار تومان داد و ستد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا