ایران در رتبه 18 اقتصاد جهانی جای گرفت

ایران در رتبه 18 اقتصاد جهانی جای گرفت

به گفته محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، گزارش صندوق بین‌المللی پول که دیشب منتشر شد حکایت از این دارد که اقتصاد ایران در این مقطع و منطقه با ثبات‌ترین است و ما برای نخستین بار به جایگاه 18 در اقتصاد جهانی دست پیدا کرده‌ایم و آنها رشد اقتصادی بالای 6 درصدی را تأیید کردند.



محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری خود ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حادثه حریق و فروریختن ساختمان پلاسکو افزود: کشور پشتوانه ای را از دست داد و در حادثه پلاسکو خسارات جانی و مالی فروانی به تعدادی از هموطنان وارد آمد.
1. با تصویب آیین نامه اجرایی تبصره 35 قانون بودجه سال 95 کل کشور، 45 هزار میلیارد تومان برای تادیه بدهی دولت به نظام بانکی و افزایش سرمایه 6 بانک دولتی، از سوی دولت فراهم شد.
2. با این اقدام صورت های مالی بانک ها اصلاح خواهد شد و قدرت تسهیلات دهی آن ها افزایش می یابد.
3. در این آیین نامه به بانک های عامل دولتی اجازه داده شد نسبت به بخشودگی جرائم کسانی که تسهیلات زیر 100 میلیون تومان دریافت کرده اند، اقدام کنند و دولت موظف شد تا سقف 10 هزار میلیارد تومان نسبت به بخشودگی سود تسهیلات زیر 100 میلیون تومان متقبل شود.
4. اگر افرادی که زیر 100 یملیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند اصل پول خود را به بانک بپردازند، بانک ها جریمه را خواهند پرداخت و دولت سود آن را پرداخت خواهد کرد.
5. تا تاریخ چهارم بهمن ماه سال جاری، به 20 هزار و 503 واحد تولیدی، جمعا 14 هزار و 289 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است که بخشی از این واحدها از طریق استانداری و بخشی به صورت مستقیم به بانک ها مراجعه کرده اند.
6. تا تاریخ چهارم بهمن ماه سال جاری، همچنین 39 هزار و 732 میلیارد تومان به طرح های عمرانی تخصیص داده شد که پیش بینی شده بود جمعا 37 هزار میلیارد تومان پرداخت شود که تا پایان سال قطعا این رقم افزایش خواهد یافت.
7. آثار این اقدامات در رشد اقتصادی نمایان می شود. بر اساس گزارش صندوق بین المللی بانک جهانی که روز گذشته منتشر شد، اقتصاد ایران یکی از باثبات ترین اقتصاد های دنیا است و کشور برای نخستین بار به جایگاه هجدهم در اقتصاد جهانی دست یافت.
8. دولت تا چهارم بهمن ماه 39 هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان حمل و نقل شهری خارج کرد.
9. تمامی درآمدهای نفتی را بدون مشکل میتوانیم وارد اقتصاد خود کنیم و برای سال ٩۵ بالغ بر ۶٨ هزار ۵٠٠ میلیارد تومان از درآمدهای نفتی دریافت  داریم و تا پایان سال در اختیار ما قرار خواهد گرفت.
10. در جلسه یکشنبه گذشته هیأت دولت هم کمیته ویژه‌ای مأمور شد که به چرایی حادثه پلاسکو بپردازد و مسئول حادثه را مشخص کند. البته قانون به صورت صریح شهرداری را مسئول می‌داند اما فعلاً به جای توضیح خواهی از شهرداری باید این کمیته گزارش خود را تهیه کند.
11. حقوق کارمندان در سال آینده ١٠ درصد افزایش دارد؛ اما هنوز میزان عیدی کارمندان دولت مشخص نشده است و باید در دولت به تصویب برسد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا