گزارش روز؛

عرضه اولیه ای دیگر از گروه غذایی پگاه

عرضه اولیه ای دیگر از گروه غذایی پگاه

در گروه غذایی که همچنان معاملاتی پرتقاضا در نمادهای گروه جریان داشت و نمادهای غشصفها، غفارس، غشان، غشهد، غسالم و غمهرا با صف خرید و مثبت دنبال شدند، با عرضه اولیه ای دیگری از مجموعه پگاه با نماد غگلپا مواجه شدیم که در قیمت های 9900 ریال کشف قیمت شد.

 

 در بازار امروز،‌ گروه خودرویی اکثرا معاملاتی مثبت را تجربه کردند اما نمادهای خمحرکه، خکار، خچرخش، خاهن و خنصیر از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، حتوکا و حپارسا نمادهای متعادل و مثبت گروه حمل و نقل بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند.

سایت خبری دریایی سی ترید در خبری از برقراری خط کانتینری جدید میان بنادر ایرانی و مناطق داخل سرزمینی فرانسه و بندر لاهاور این کشور از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد. پیش از اعمال تحریم ها علیه ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بین سال های 2006 تا 2009، یک سرویس هفتگی کانتینری میان بندر لاهاور فرانسه و بنادر ایرانی برقرار بود که به دلیل اجرایی شدن تحریم ها، این سرویس از ادامه کار بازماند. خط کانتینری جدید از سوی شرکت حافظ دریا به عنوان شرکت کانتینری تابعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(IRISL) از ماه فوریه راه اندازی می شود. این سرویس از بندر عباس آغاز شده و بنادر عسلویه، امام خمینی، بوشهر و خرمشهر در ایران و همچنین بندر عراقی ام القصر را تحت پوشش دارد.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری اکثرا متعادل دنبال شدند که در این میان نمادهای میهن و سدبیر با صف خرید و نمادهای وگستر، وبیمه، وسینا و اتکام معاملاتی مثبت را تجربه کردند اما اتفاق مهم امروز بازگشایی منفی وبملت بود بر این اساس نماد وبملت پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و ارائه اطلاعیه شفاف سازی با افت سنگین 38 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. رییس کل بانک مرکزی درباره بازگشت بانک ها به نظام ارزی کشور و فعال شدن کارگزاری ها در تجارت خارجی ایران گفت: کارها در حال انجام است و بزودی بخشی از کار صرافی ها را به نظام بانکی منتقل می کنیم.

درگروه شیمیایی نمادهای شتوکا، شسینا، شپارس، شفارس، شیراز، شلعاب، شگامرون، شفارا و شکلر صف خرید و رشد قیمتی و مابقی معاملاتی متعادل را تجربه کردند و نماد شفن پس از اعلام تعدیل مثبت 45 درصدی با افت حدود 4 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت در آنسو و در گروه های پالایشگاهی و روانکارها نیز معاملاتی متعادل را نظاره گر بودیم که در این بین نمادهای شاوان و شراز از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

گروه های فلزی و معدنی نیز اکثرا متعادل دنبال شدند در این بین گروه روی و نمادهایی همانند فسرب، فزرین، فخاس، زنگان، کبافق، فولاژ، کمنگنز و فپنتا از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید و معاملاتی مثبت تر را تجربه کردند.

درگروه های ساختمانی و سیمانی که اکثرا مثبت و پرتقاضا شروع شدند، دادوستدهای نمادهای وساخت، ثاباد، کرمان، ثعمرا، ساراب سبزوا و ثتران نمایان تر بود اما در اواخر بازار و با افزایش عرضه ها گروه سیمانی اکثرا منفی به کار خود پایان دادند همچنین نماد وتوس پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی 24 ریالی با رشد حدود 13 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت اما در ادامه صف فروش شد.

فاذر، تکشا، تکمبا، تایرا، تپمپی، بالانس، بکهنوج، بنیرو و خصدرا نمادهای صف خرید، مثبت و پرتقاضای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا دادوستدهای متعادل و منفی را تجربه کردند.

در گروه کانی های غیر فلزی نمادهای کسرام، کمرجان و کگاز کم حجم اما صف خرید و نمادهای کخاک و کفپارس مثبت دنبال شدند نماد شلیا نیز پس از رشد قیمتی سنگین حدود 430 درصدی تنها ظرف 4 ماه، امروز متوقف شد این در حالی بود که حقوقی شرکت آرمان آفرینان سیمیا خریدار دیروز آن بود همچنین در شروع بازار نماد سرامیک های صنعتی اردکان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد. در پایان معاملات نمادهای حق تقدم شرکت سیمان مازندران با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی و شرکت بهنوش ایران جهت برگزاری مجمع فوق العاده افزایش سرمایه متوقف خواهند شد.

در گروه غذایی که همچنان معاملاتی پرتقاضا در نمادهای گروه جریان داشت و نمادهای غشصفها، غفارس، غشان، غشهد، غسالم و غمهرا با صف خرید و مثبت دنبال شدند، با عرضه اولیه ای دیگری از مجموعه پگاه با نماد غگلپا مواجه شدیم که در قیمت های 9900 ریال کشف قیمت شد همچنین نماد غگل پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی 4800 ریالی با افت حدود 8.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای وبملت و فارس با افت حدود (1014.41)واحدی به ارتفاع 78,249رسید که در این بین نمادهای خساپا و خودرو بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا