طلسم بازگشت بانک ها به بازار سهام شکسته شد؛

در معاملات امروز، بانک ملت دوباره به تابلوی بورس بازگشت

در معاملات امروز، بانک ملت دوباره به تابلوی بورس بازگشت

در جریان معاملات امروز گروه های خودرو، بانک ها و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش از یک میلیارد و 175 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش از یک میلیارد و 175 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 786 میلیارد ریال بود که در 57 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شدند.

گفتنی است امروز نماد بانک ملت بازگشایی شد و این نماد با تاثیر منفی 864 و احدی بر شاخص کل باعث افت 1014 واحدی این متغیر شد. نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، ملی مس و پتروشیمی فناوران نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

این در حالی بود که دو نماد ایران خودرو و سایپا با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر آن شدند.

همچنین امروز شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 1074 و 167 واحد افت را ثبت کردند.

در جریان معاملات امروز گروه های خودرو، بانک ها و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای توسعه شهری توس گستر، سرمایه گذاری ساختمان ایران، معادن بافق، نیرو ترانس، تامین ماسه ریخته گری، آهنگری تراکتورسازی ایران و شیر پاستوریزه پگاه اصفهان بود.

در مقابل نمادهای بانک ملت، گلوکوزان، جوشکاب یزد، سیمان صوفیان، قند قزوین، پتروشیمی فناوران و شهد با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

بورس تهران امروز شاهد بیشترین تقاضای خرید برای اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام آذرآب، اوراق صکوک مرابحه سایپا، سهام نیرو ترانس و چرخشگر بود.

در مقابل گروهی دیگر از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، صکوک بناگستر کرانه ، اوراق صکوک مرابحه سایپا و واحدهای صندوق کیان بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم پارس خودرو با معامله 515 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک ساخت توسعه ملی با معامله 459 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا