در سومین عرضه اولیه به روش ثبت سفارش؛

هر سهم پگاه گلپایگان 9900 ریال قیمت خورد

هر سهم پگاه گلپایگان 9900 ریال قیمت خورد

سفارش خرید برای هر سهم پگاه گلپایگان در دامنه قیمتی 9000 تا 9900 ریال قرار داشت و در جریان این عرضه به ٧٨ هزار و ٦٠ شخص حقیقی و حقوقی سهام این شرکت تخصیص یافت.

 

امروز پنجم بهمن‌ماه، سومین عرضه اولیه به روش ثبت سفارش با عرضه 10 درصد از سهام شرکت پگاه گلپایگان با نماد «غگلپا» انجام شد. به این ترتیب امروز شاهد سیزدهمین عرضه اولیه فرابورس از ابتدای سال تاکنون بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، امروز تعداد 12 میلیون سهم این شرکت به اشخاص حقیقی و حقوقی فروخته شد که در جریان عرضه اولیه، هر سهم پگاه گلپایگان با نماد «غگلپا» 9900 ریال کشف قیمت شد. مدیر عرضه و متعهد خرید نیز شرکت کارگزاری پگاه یاوران نوین (سهامی خاص) بود.

سفارش خرید برای هر سهم پگاه گلپایگان در دامنه قیمتی 9000 تا 9900 ریال قرار داشت و در جریان این عرضه به ٧٨ هزار و ٦٠ شخص حقیقی و حقوقی سهام این شرکت تخصیص یافت. به رغم اینکه امروز ١٢ میلیون سهم این شرکت عرضه شد تقاضا برای آن حدود دوبرابر بود به طوری که ٢٣ میلیون تقاضا در جریان این عرضه ثبت شد.

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی نیز 300 سهم در نظر گرفته شده بود؛ اما با توجه به افزایش تقاضا، بیشترین سهم تخصیص یافته به هر فرد تعداد ١٥٤ سهم بود.

دوره ثبت سفارش برای تمامی معامله‌گران برخط و غیربرخط نیز از ساعت 10 تا 12 در نظر گرفته شد.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان با سرمایه 120 میلیارد ریالی دارای 120 میلیون سهم است که 10 درصد آن در جریان عرضه اولیه به فروش رفت.

این شرکت آذرماه سال 94 در بازار دوم فرابورس ایران پذیرش و نماد آن شهریورماه سال جاری درج شد. این شرکت با نماد «غگلپا» در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر و زیرگروه تولید لبنیات قرار دارد.

عبدلله قدوسی مدیرعامل پگاه گلپایگان دیروز در شانزدهمین نشست خبری «یک دیدار یک عرضه» با بیان اینکه این شرکت در زمینی به مساحت 14.5 هکتار و زیربنای 14 هزار مترمربعی قرار داشته و ظرفیت اسمی فرآوری روزانه 325 تن شیر را دارد، گفت: این واحد به عنوان نخستین واحد تولید صنعتی پنیر در کشور به فعالیت مشغول است و متوسط روزانه ظرفیت فرآوری عملی شیر توسط این شرکت 200 تن است.

کم‌تر از یک ماه است که در بازار سهام به جای روش حراج در عرضه‌های اولیه، روش ثبت سفارش یا همان بوک‌ بیلدینگ به کار می‌رود و به گفته امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، این شیوه موجب تقسیم عادلانه سهام عرضه اولیه به متقاضیان خرید می‌شود. همچنین به گفته وی این روش جدید با برجسته کردن ارزیابی و تحلیل در فرایند خرید سهام عرضه اولیه، مشکلاتی که پیش‌تر در جریان عرضه‌های اولیه به دلیل عدم نگاه کارشناسی و ارزیابی قیمت سهام رخ می‌داد را مرتفع کرده است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا