ابریشمی مطرح کرد:

روحانی تصمیم‌گیر نهایی درباره آنومالی D۱۹

روحانی تصمیم‌گیر نهایی درباره آنومالی D۱۹

گروه معادن >سنگ آهن - مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو گفت: تصمیم گیری درخصوص فعالیت معدنی در آنومالی D19 هم‌اکنون در شورای عالی محیط زیست و بر عهده رئیس آن یعنی رئیس جمهوری است.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، سیدمحمد ابریشمی امروز در نشست خبری بهره‌برداری از طرح‌های توسعه چادرملو با اشاره به اینکه آنومالی D19 متعلق به دو شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و سنگ آهن مرکزی ایران-بافق است، افزود: سه‌چهارم از وسعت این آنومالی پناهگاه حیات وحش است و به همین علت سازمان حفاظت محیط زیست نیز روی آن حساسیت دارد.

وی با بیان اینکه معدن چادرملو در حال حاضر 80 میلیون تن ذخیره قابل برداشت (Mineable) داشته که تا حدود 5 سال دیگر را پاسخگو است، گفت: امسال تاکنون 8 میلیون و 650 هزار تن کنسانتره سنگ آهن تولید کرده‌ایم که به گندله‌سازی اردکان، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان عرضه شد.

به گفته وی در حال حاضر تقریبا 40 درصد از مواد اولیه صنایع فولاد کشور اعم از کنسانتره و گندله توسط چادرملو تامین می‌شوند.

مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو تاکید کرد: چادرملو تاکنون حتی یک تن هم کنسانتره سنگ آهن صادر نکرده است.

ابریشمی درباره آخرین وضعیت ناوگان فعال در معدن چادرملو هم توضیح داد: در سال جاری 12 دامپتراک بلاز را از بلاروس خریداری کرده و به ناوگان موجود در چادرملو افزودیم. همچنین درصددیم تجهیزات برقی سنگین را به تجهیزات دیزلی تبدیل کنیم. ضمن اینکه قیمت دامپتراک‌های بلاز یک سوم مشابه کاترپیلار است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا