بورس پرس خبر می دهد:

شرط بازگشت مپنا و زمان احتمالی بازگشایی یک بانک بزرگ اعلام شد

شرط بازگشت مپنا و زمان احتمالی بازگشایی یک بانک بزرگ اعلام شد

مپنا هر چند گزارش حسابرسی شده ۶ ماهه را ارایه کرده، اما به یک شرط بعد از حدود ۷ ماه به بورس باز می گردد. بانک ملت نیز با ارایه اطلاعات ۹ ماهه ، آماده بازگشت در روزهای آینده می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات از بازگشت شرکت های بزرگ بورسی که با توقف طولانی مدت نماد روبرو شده اند نشان می دهد ، شرکت 1000 هزار میلیارد تومانی هر چند گزارش 9 ماهه را با افزایش 3 درصدی سود ارایه کرده ( از 501 به 523 ریال) اما باید گزارش عملکرد 6 ماهه حسابرسی شده را منتشر می کرد که این اطلاعات هم عصر شنبه انجام شد.

با این اوصاف پیگیری های بورس پرس حکایت از آن دارد که "رمپنا" باید در مورد مجمع که با حاشیه مربوط به ترکیب هیات مدیره همراه بود، توضیحاتی دهد و شفاف سازی کند تا بعداز حدود 7 ماه ، به بورس باز گردد. در این رابطه سازمان بورس ، پیگیر دریافت این نامه بوده و شرکت هم اعلام کرده در اولین فرصت اقدام خواهد کرد.

بنابراین یکی دو روز بعد از انتشار این شفاف سازی در کدال، سهام مپنا که از اواخر تیر تاکنون معامله نشده ، مورد داد و ستد قرار خواهد گرفت که به نظر می رسد در هفته آینده یا دو هفته آینده این رویداد رخ دهد.

براساس این گزارش، در بین بانک های مشمول اصل 44 ملت ، صادرات ، تجارت، و پست بانک که ناخواسته از اواخر تیر دور از تابلو معاملات هستند، بانک ملت آماده بازگشایی نماد شده است.

"وبملت" با سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی که بر خلاف دو بانک صادرات و تجارت، برای هر سهم سال مالی اسفند جاری 102 ریال سود پیش بینی کرده، گزارش حسابرسی شده عملکرد 6 ماهه را هم منتشر کرده و در صورت انتشار گزارش عملکرد 9 ماهه، آماده به بورس خواهد شد.

در این رابطه مدیران بانک در تلاش برای ارایه گزارش در اولین فرصت هستند که احتمال دارد طی یکی دو روز آینده ، این گزارش در کدال منتشر شود. بنابراین این احتمال تقریبا" 50 درصدی وجود دارد که نماد "وبملت " چهارشنبه جاری باز شود. در غیر این صورت ، بازگشایی نماد به احتمال زیاد در هفته آینده رخ دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا