طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول:

اقتصاد ایران از 1.5 تریلیون دلار عبور می کند و 18 دنیا می ماند

اقتصاد ایران از 1.5 تریلیون دلار عبور می کند و 18 دنیا می ماند

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2017 از مرز 1.5 تریلیون دلار عبور و عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،طبق اعلام صندوق بین المللی پول ، تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2016 به 1.459 تریلیون دلار رسیده که نسبت به سال قبل، 81 میلیارد دلار افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، ایران توانسته است جایگاه هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را حفظ کند و در رده بندی بزرگ ترین اقتصادهای دنیا بالاتر از کشورهایی مثل استرالیا، مصر، لهستان، هلند، امارات، نروژ و پرتغال قرار گیرد.

طبق پیش بینی این نهاد المللی، تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2017 به  92 میلیارد دلار افزایش می یابد و به 1.551 تریلیون دلار خواهد رسید و همچنان در رتبه 18 دنیا خواهد ماند.

چین با تولید ناخالص داخلی 21.26 تریلیون دلاری بالاتر از آمریکا و به عنوان بزرگترین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته شده است.

تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال 2016 بالغ بر 18.56 تریلیون دلار بوده و این کشور در رده دوم بزرگترین اقتصادهای دنیا قرار گرفته است. هند با اقتصاد 8.72 تریلیون دلاری در رتبه سوم، ژاپن، آلمان، روسیه، برزیل، اندونزی، انگلیس و ترکیه نیز به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم قرار گرفته اند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا