خروج مسکن از رکود نیازمند شوک قوی است

خروج مسکن از رکود نیازمند شوک قوی است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج مسکن از رکود نیاز به یک شوک دارد، گفت: دولت می‌تواند برای خروج مسکن از رکود طرح‌های مشارکتی را با دادن زمین رایگان و تشویق سرمایه‌گذاران به ساخت و ساز ارائه کند.

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان، در پاسخ به این سؤال که شما بارها برخلاف اظهارات مسئولان دولتی و اتحادیه املاک اعلام کرده‌اید، سونامی قیمت مسکن در راه است، آیا برای این اظهارات خود دلایل قانع‌کننده‌ای دارید، گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در آستانه ازدواج هستند، پس این میزان جمعیت خود به خود تقاضای مسکن را افزایش خواهد داد، البته در کنار این میزان جمعیت آماده ازدواج باید تقاضایی را که سالانه به متقاضیان مسکن افزوده می‌شود را نیز اضافه کرد.
خسروی گفت: طبق آمار رسمی اعلام‌شده و آمار طرح جامع مسکن سالانه نیازمند ساخت یک میلیون واحد مسکونی هستیم، حال سؤال اینجاست که آیا در دو سال گذشته توانسته‌ایم به این نیاز سالانه پاسخ دهیم.
نماینده مردم سمنان با اشاره به اینکه باید تعداد مستأجران که در آستانه ورود برای خرید مسکن هستند را نیز اضافه کرد، گفت: پس تقاضای زیادی که برای مسکن وجود دارد، نشان می‌دهد که در آینده نزدیک توان پاسخگویی به این تقاضا وجود ندارد و علی‌رغم اینکه گفته می‌شود، قیمت مسکن تغییر آن چنانی نخواهد داشت، باید بگویم که قیمت مسکن رشد قابل توجهی خواهد داشت.
خسروی با بیان اینکه ساخت و ساز در تهران 35 درصد کاهش داشته، اظهار داشت: متأسفانه مشارکت نکردن مردم و سرمایه‌گذاران در ساخت و ساز و کنار کشیدن دولت برای عرضه مسکن باعث شد تا تقاضا از عرضه مسکن بیش از پیش جلو بیفتد.
وی با اشاره به اینکه مسکن درحال مرگ است و این را می‌توان در آمارهای ارائه‌شده از سوی شهرداری‌ها و صدور پایان‌کار ساختمانی مشاهده کرد،افزود: خروج مسکن از رکود نیازمند شوک قوی است و با دادن وام 60 میلیونی و 80 میلیونی این بازار از رکود خارج نخواهد شد.
خسروی اظهار داشت: دولت می‌تواند با طرح‌های مشارکتی و دادن زمین رایگان مردم و سرمایه‌گذاران را به ساخت و ساز ترغیب کند.
به گزارش استیل ایران به نقل از فارس، عضو کمیسیون عمران اضافه کرد: اگر نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش نیابد، قطعاً سرمایه‌گذاران دلیلی برای خروج سرمایه‌های خود از بانک‌ها و ورود آن برای ساخت و ساز نخواهند داشت، پس اگر نرخ سود بانکی به 14 درصد کاهش یابد، سرمایه‌گذاران با سود 20 درصدی وارد عرصه ساخت و ساز خواهند داشت.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا