مصوبه دیروز دولت باعث اقبال بازار به سهام سیمانی شد + مصوبه امروز مجلس

مصوبه دیروز دولت باعث اقبال بازار به سهام سیمانی شد + مصوبه امروز مجلس

در پی مصوبه دیروز هیات دولت مبنی بر انعقاد قرارداد تسهیلات مالی برای خرید ۲ میلیون تن سیمان، سهام شرکت های این گروه با رشد قیمت روبرو شدند.کمیسیون عمران مجلس نیز مصوب کرد بافت فرسوده 10 هزار روستا نوسازی شود که به حدود 12 میلیون تن سیمان نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جلسه دیروز هیات دولت که با هدف اقدامات لازم برای تسریع در حل و فصل حادثه ساختمان پلاسکو و با حضور روحانی برگزار شد ، وزیر کشور مامور شد ضمن شناسائی ساختمان‌های آسیب‌پذیر در تهران نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای ‏ایمن‌سازی اقدام کند.

براساس این گزارش، همچنین با توجه به رکود موجود در بازار سیمان در کشور و رفع مشکل سیمان مازاد و تسریع در تکمیل ‏پروژه‌های عمرانی ، با پیشنهاد وزارت راه مبنی بر انعقاد قرارداد تسهیلات مالی برای خرید 2 میلیون تن سیمان برای اجرا و ‏تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی موافقت شد.

 از سوی دیگر کمیسیون عمران مجلس امروز مصوب کرد بافت فرسوده 10 هزار روستای کشور نوسازی و بازسازی شود که به حدود 12 میلیون تن سیمان نیاز است.

با این دو مصوبه ، امروز قیمت سهام اکثر شرکت های سیمانی با رشد قیمت و صف خرید روبرو شدند.

به گفته عبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان ، مقدمات فنی فروش2 میلیون تن سیمان به وزارت راه انجام شده و بانک مسکن نیز به عنوان بانک دریافت‌کننده پول از وزارت راه تعیین و فهرستی از پروژه‌های این وزارتخانه تحویل شده است که باید کارخانه‌هایی که توان تامین نیازهای هر پروژه را دارد براساس آن فهرست معرفی شوند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا