طلا به بالاترین قیمت ۲ ماه گذشته رسید

طلا به بالاترین قیمت ۲ ماه گذشته رسید

قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت بی‌ثباتی سیاست‌های اقتصادی ترامپ و رو آوردن سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن، به بالاترین رقم در ۲ ماه گذشته رسید و هر اونس ۱۲۱۲.۳۳ دلار فروخته شد.

 

به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالاترین رقم در 2 ماه گذشته رسید چراکه سرمایه‌گذاران در میان بی‌ثباتی سیاست‌های اقتصادی ترامپ، به دارایی‌های امن روی آوردند، دلیل دوم افزایش قیمت طلا این بود که ارزش دلار در برابر ارزهای اصلی کاهش یافت.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.91 دلار افزایش به 1212.33 دلار رسید. در ساعات اولیه معاملات قیمت طلا حتی به 1219.43 دلار رسید که بیشترین رقم از 22 نوامبر به شمار می‌رود.
همچنین ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی .04 درصد کاهش یافت.
دونالد ترامپ که به عنوان 45مین رئیس‌جمهور آمریکا در روز جمعه وارد کاخ سفید شد، متعهد شده است تا به غصه‌های اقتصادی و اجتماعی پایان دهد و این امر سبب نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد سیاست‌های تجاری مطابق با حمایت از صنایع داخلی شده است.
بارناباس گان، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: به علت عدم وجود مسیر واضح از سیاست ترامپ، حرکت بازار به گونه ای است که نشان می‌دهد، فرار از ریسک دوباره مدنظر قرار گرفته است.
آمارهای اداره تجارت آتی کالاهای اساسی آمریکا روز جمعه، دیدگاه افزایش سرمایه‌گذاری در مورد طلا را تایید کرد. گزارش‌های این اداره نشان داد که سفته بازان معاملات بلندمدتشان در هفته منتهی به 17 ژانویه را برای دومین هفته متوالی افزایش داده‌اند.
بنک آو آمریکا مریل لینچ هفته گذشته اعلام کرد که صندوق‌های فلزهای گران‌بها بیشترین ورود سرمایه در 5 ماه گذشته را داشته‌اند.
ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان 0.2 درصد در روز جمعه افزایش یافت و به 809.15 تن رسید.
پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا روز جمعه گفت انتظار دارد تا 3 افزایش نرخ بهره در 2017 انجام شود درصورتی‌که بازار  کارگری بهبود یابد و رقم تورم به هدف 2 درصدی فدرال رزرو برسد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا