استاندار لرستان:

۱۰۰۰ فارغ التحصیل بخش معدن در لرستان وجود دارد

۱۰۰۰ فارغ التحصیل بخش معدن در لرستان وجود دارد

خرم آباد - استاندار لرستان از وجود هزار و ۱۰۰ فارغ التحصیل بخش معدن در این استان خبر داد.

هوشنگ بازوند در گفتگو با خبرنگار مهر، بر استفاده بهینه از ظرفیت های نهفته معدنی استان تاکید کرد و اظهار داشت: در معادن لرستان ظرفیت های بالایی نهفته است لذا باید معادنی که تا به حال به صورت بالقوه بوده اند در یک برنامه عملیاتی آن ها را به معادنی بالفعل تبدیل کرد.

وی به وجود بیش از هزار و ۱۰۰ فارغ التحصیل رشته معدن در استان اشاره کرد و افزود: حدود ۷۰ درصد این فارغ التحصیلان بیکار بوده که باید زمینه اشتغال آن ها فراهم شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در صورت بهره وری درست از معادن موجود در لرستان می توان مشکل اشتغال را حداقل در حوزه های معدنی برطرف کرد بیان داشت: با معرفی ظرفیت های بخش معدن استان و جذب شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در این حوزه می توان معادن لرستان را پویاتر کرد.

بازوند تصریح کرد: در جلسه هفته گذشته ستاد توسعه معادن لرستان سه مصوبه شکل گرفت که شامل معرفی ظرفیت های بخش معدن استان، جذب سرمایه گذار و ایجاد شرکت دانش بنیان در توسعه معادن بود.

وی گفت: یکی از دلایل وجود مشکل بیکاری و توسعه نیافتگی در لرستان عدم استفاده درست از ظرفیت های معدنی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از ایجاد پنجره واحد بخش معدن برای تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای این بخش خبر داد و گفت: ما تا کنون نتوانسته ایم از ظرفیت بخش معدن برای پیشرفت و توسعه استان به خوبی استفاده کنیم.

رضا صفی خوانی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم استفاده بهینه از ظرفیت های معدنی استان این بوده که در این بخش مطالعات معدنی قوی در استان صورت نگرفته است عنوان کرد: در تفاهم نامه ای که با سازمان زمین شناسی کشور داشته ایم در یک مدت زمان کوتاه طرح های اکتشافی و مطالعات معدنی در استان شکل خواهد گرفت.

وی افزود: با شکل گیری این طرح های مطالعاتی می توان از ظرفیت بالقوه معادن در آینده نزدیک برای ایجاد طرح های اقتصادی مناسب در استان استفاده کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا