نماد معاملاتی مپنا پس از 6 ماه آماده بازگشایی می‌شود

نماد معاملاتی مپنا پس از 6 ماه آماده بازگشایی می‌شود

با انتشار گزارش‌ حسابرسی شده عملکرد شش ماهه، نماد معاملاتی مپنا پس از 6 ماه به موعد بازگشایی نزدیک‌تر شد.

 

ناشر گروه مپنار با انتشار گزارش‌های عملکرد شش ماهه حسابرسی شده خود یک گام به موعد بازگشایی نماد معاملاتی خود نزدیک تر شده است.
این نماد معاملاتی آخرین بار به دلیل برگزاری مجمع عادی سالیانه ازسوی ناظر بازار سهام در تاریخ 24 تیر ماه 95 تا به امروز متوقف می باشد.
پیشتر در خبرها به نقل از معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار شرط بازگشایی نماد های معالاتی متوقف از جمله مپنا انتشار گزارش های برآوردی حسابرسی شده شرکت‌ها عنوان شده بود.
بر اساس این گزارش، ناشر مپنا روز 5 شنبه هفته ای که گذشت نیز عملکرد حسابرسی نشده 9 ماهه امسال خود را به بازار اعلام کرد. در این عملکرد "رمپنا" توانسته با تحقق 48 درصدی عایدی برآوردی خود در بودجه سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 95 مبلغ 253 ریال سود به ازای هر سهم کنار بگذارد.
سود هر سهم پس از کسر مالیات مپنا در بودجه برآوردی امسال مبلغ 523 ریال پیش بینی شده است. این عایدی برآوردی در بودجه تلفیقی گروه اما به ازای هر سهم مبلغ 1987 ریال تعیین شده است.
مپنا در گزارش شش ماهه حسابرسی شده خود نیز توانسته به ازای هر سهم مبلغ 182 ریال عایدی محقق کند.
حسابرس مپنا در گزارش عملکرد شش ماهه این ناشر در 6 بند آورده که؛ صورت سود و زیان پیش بینی شده 17 شرکت فرعی (از جمله شرکت مپنا بین الملل) که مجموع سود خالص پس از تلفیق آنها معادل 759ر7 میلیارد ریال می باشد، مورد حسابرسی قرار نگرفته، در این باره اطلاعات مالی پیش بینی شده شرکت های مزبور که به تائید هیئت مدیره آنها رسیده در صورت سود و زیان پیش بینی شده تلفیقی لحاظ شده است. همچنین پیش بینی سود خالص تلفیقی تعداد 5 شرکت فرعی جمعاً به مبلغ 821 میلیارد ریال طبق عملکرد واقعی سال مالی 1394 منظور شده است.
همچنین مبلغ 12.421 میلیارد ریال از درآمدهای واحد اصلی به بهای تمام شده 10.822میلیارد ریال بابت بخشی از پروژه های در حال اجرا می باشد که طبق اطلاعات ارائه شده تا تاریخ تهیه این گزارش حدود 58 درصد از مخارج پروژه های مزبور تحقق یافته است.
حسابرس مپنا تاکید کرده که صورتهای مالی شش ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 1395 گروه و شرکت اصلی توسط این موسسه یا سایر موسسات حسابرسی، مورد بررسی قرار نگرفته است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا