قیمت «بنزن» افزایش و «ایزوبوتانول» کاهش یافت؛

افت و خیز قیمت پایه محصولات شیمیایی

افت و خیز قیمت پایه محصولات شیمیایی

مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۱۹ دی و ۳ بهمن نشان می دهد که این کالاها با افت و خیز روبه رو شده اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق بنزن با ۹.۱ درصد رشد نسبت به دو هفته گذشته است، این کالا از ۳ هزار و ۱۲۳ به ۳ هزار و ۴۰۸ تومان رسیده است.

در رتبه دوم افزایش قیمت ها اوره صنعتی با ۷.۸ درصد رشد نسبت به دو هفته اخیر قرار دارد، این کالا از ۸۳۵ تومان به ۹۰۰ تومان رسیده است. همچنین در رده سوم بیشترین افزایش قیمت ها نیز استایرن منومر با ۵.۱ درصد رشد نسبت به دو هفته اخیر قرار دارد. این کالا از ۴ هزار و ۳۸۳ تومان به ۴ هزار و ۶۰۸ تومان رسیده است.

اوره پریل هم ۴.۵ درصد نسبت به دو هفته اخیر رشد قیمت داشته است، این کالا از ۹۲۱ تومان به ۹۶۴ تومان رسیده است.

در همین حال پارازایلین، زایلین مخطوط، آروماتیک سنگین، دی اتیل هگزانول و متانول نیز نسبت به دو هفته قبل روندی افزایشی داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی هم ایزوبوتانول با ۵.۱ درصد کاهش قیمت در صدر بیشترین افت قیمت ها قرار دارد، پس از آن اسیداستیک با ۴.۲ درصد کاهش قیمت در رتبه دوم و نرمال بوتانول با ۳.۶ درصد افت در رتبه سوم قرار گرفته است. این کالاها به ترتیب ۱۲۹، ۵۸ و ۹۷ تومان نسبت به دو هفته گذشته ارزان شدند.

همچنین اورتوزایلین، گاز پروپان، گاز بوتان، LPG، کریستال ملامین، منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول و اسیدترفتالیک نیز روندی نزولی داشتند.

کمترین افت قیمت نیز در گروه محصولات شیمیایی متعلق به سودمایع با ۰.۵ درصد است، این کالا از ۶۵۵ به ۶۵۲ تومان رسیده است.

دلار هم در محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی با افت ۲ درصدی روبه رو شد، قیمت دلار از ۳ هزار و ۸۸۹ تومان به ۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا