گزارش روز؛

تک نمادهای کوچک پراقبال

تک نمادهای کوچک پراقبال

در جریان معاملات امروز، یکشنبه 3 بهمن ماه 1395، تک نمادهای کوچک همچنان پراقبال بودند؛ برای نمونه، در گروه کانی های غیر فلزی نماد کاذر با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی صف خرید شد.

 

در پایان معاملات امروز، یکشنبه 3 بهمن 1395، شاخص کل متاثر معاملات مثبت نمادهای فخوز و فخاس با رشد حدود 11.5 واحدی به ارتفاع 79 هزار و 218 واحد رسید که در این بین نمادهای بترانس و خودرو بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان داد و ستدهای امروز، گروه خودرویی که اکثرا منفی بودند. دادوستدهای مثبت نماد خکاوه نمایان تر بود؛ اما با گذشت زمان، افزایش تقاضا و نوسانات مثبت برخی نمادهای گروه همانند خچرخش و خمحور مشاهده شد. همچنین نماد خاهن علیرغم شروع منفی با ادامه حمایت حقوقی به صف خرید رسید. لازم به ذکر است که حقوقی توسعه و تامین شریف دیروز خریدار یک میلیون سهمی خاهن بوده است.

گروه حمل و نقل اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند؛ در این بین نماد تازه وارد حسیر پس از معاملاتی پرحجم و جابجایی مناسب سهامداران با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه شده و احتمالا صف خرید را تجربه خواهد کرد.

در گروه بیمه ای معاملاتی کم حجم و متعادل مشاهده شد. در این بین نماد میهن با جهش قیمتی به صف خرید رسید.

در گروه سرمایه گذاری که همین منوال معاملات را مشاهده شد؛ نمادهای وملت و صنا از اقبال بیشتری برخوردار بودند و مثبت به کار خود پایان دادند. مدیرعامل فرابورس گفت: تا آخر امسال شاخص بدهی که ویژه اوراق و بازار بدهی است راه اندازی می شود. اکنون، معاملات اوراق بدهی در شاخص فرابورس لحاظ نمی شود و شاخص فرابورس برگرفته از بازار اول و دوم فرابورس است. در پایان معاملات نماد پردیس جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

در گروه شیمیایی نمادهای شپترو، شیراز، شسینا، شتوکا، شلعاب و شکربن پر حجم و صف خرید و مابقی هم گروهی ها متعادل دنبال شدند؛ این در حالی است که برخی نمادها همانند شلعاب و شتوکا با توجه به رشد مناسبی که تجربه کرده اند، پر ریسک ارزیابی شده و نزدیک بودن در سطوح مقاومتی (به عنوان نمونه 570 تومان نماد شتوکا) ریسک آنها را افزایش داده است. گروه های پالایشگاهی و روانکارها نیز اکثرا متعادل بودند؛ اما نماد شراز بواسطه رشد قیمتی مناسب در کوتاه مدت از فشار فروش بالایی برخوردار بود و صف فروش شد. قیمت خوراک گاز مجتمعهای پتروشیمی در آذر ماه 3 هزار و 454 ریال تعیین شد.

درگروه های فلزی و معدنی که اکثرا منفی دنبال شدند. نمادهای کچاد، فخاس، فپنتا، فخوز، فزرین و فولاژ از معدود نمادهای مثبت انها بودند.

گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته همچنان اکثرا متعادل و منفی سپری شدند؛ اما برخی نمادها همانند نمادهای بترانس و فاذر از فشار فروش مجدد برخوردار بودند و افت قیمتی بیشتری را تجربه کردند. نماد بترانس علیرغم حمایت سهامداران عمده و افت قیمتی مناسب همچنان با فشار فروش مواجه بود و در حالی صف فروش شد که با سطوح حمایتی 1100 تا 1000 تومانی مواجه شد و به نظر فردا متعادل تر دنبال خواهد شد؛ همچنین تپمپی و بنیرو نمادهای صف خرید گروهای مذکور بودند. همچنین در پایان معاملات نماد فلامی جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد.

گروه های ساختمانی و سیمانی شروعی متعادل داشتند. اما در اواخر بازار افزایش تقاضا در آنها محسوس بود؛ تا جایی که نمادهای ثپردیس، سمازن، ثعمرا، ثالوند وسدور و سفارس مثبت به کار خود پایان دادند. نماد سرمایه گذاری توسعه آذر با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عادی سالیانه با صف خرید و رشد قیمتی حدود 5 درصدی و نماد ثتران پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام متعادل مورد بازگشایی قرار گرفتند همچنین نماد سیلام با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد.

در جریان معاملات امروز، تک نمادهای کوچک همچنان پراقبال بودند؛ برای نمونه، در گروه کانی های غیر فلزی نماد کاذر با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی صف خرید شد. اما نماد کخاک صف فروش شد و نماد شلیا پس از مدتها رشد قیمتی بدون پشتوانه و ریسک بسیار بالا، با افزایش عرضه ها به صف فروش رسید که با جمع آوری مکرر صف فروش مواجه و معاملاتی پرحجم را تجربه کرد. نماد تازه وارد غدیس که مورد توجه نوسان گیرها قرار گرفته، مجددا صف خرید شد و نماد کشت و صنعت پیاذر به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شد همچنین20 درصد شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در نماد توسعه نیشکر4 با قیمت پایه کل 11 هزار و 880 میلیارد و 617 میلیون و 621 هزار و 400 ریال، فردا در بازار سوم فرابورس مورد عرضه قرار می گیرد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا