روز گذشته به ثبت رسید؛

ارزانی سکه در بازار آتی/ ۱۴هزار قراداد منعقد شد

ارزانی سکه در بازار آتی/ ۱۴هزار قراداد منعقد شد

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۱۴هزار و ۳۱۸ قرارداد و ارزش یک هزار و ۹۱۲ میلیارد رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تعطیلی بازارهای جهانی در کنار کاهش بهای دلار در بازار داخلی موجب ریزش بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران شد.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران در هر ۵ سررسید روند نزولی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان، کاهش ۰/۲۶ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان افت ۰/۱۹ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۸۹ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش ۰/۰۹درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان معامله و افت ۰/۰۹ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۴۸ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۰۲درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

بازار سکه نقدی نیز اولین روز هفته را به دنبال ریزش نرخ ارز با روند نزولی پشت سر گذاشت، کارشناسان معتقدند حادثه ساختمان پلاسکو و سکوت بازار ارز چهار راه اتانبول موجب کاهش قیمت سکه در بازار نقدی شده است.

بر اساس این گزارش قیمت‌ها در بازار دیروز طلا و ارز، به این صورت است که هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۱۵ هزار تومان، سکه تمام طرح جدید حدود یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۵۹۸ و ۳۱۷ هزار تومان قیمت دارند و دلار آمریکا ۳۸۰۰ تومان داد و ستد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا