/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

وزارت کشاورزی: واردات شکر همچنان ممنوع است

وزارت کشاورزی: واردات شکر همچنان ممنوع است

مدیرکل پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه حدود یک میلیون و 300 هزار تن شکر تولید می‌شود که با توجه به قرار داشتن در فصل برداشت، واردات این محصول همچنان ممنوع است.

ابراهیم هزارجریبی با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد:‌ شکر جزو کالاهای اساسی است که از محل تولید دو محصول نیشکر، چغندرقند و واردات تامین می‌شود که ضریب خوداتکایی آن حدود 58 درصد است.

وی افزود: در استان خوزستان با افزایش سطح زیر کشت نیشکر مواجه هستیم و حدود 70 درصد از تولید داخلی این محصول از طریق استحصال نیشکر به دست می‌آید.

مدیرکل پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سرانه مصرف 29 کیلوگرمی شکر، ادامه داد: سالانه حدود دو میلیون و 200 هزار تن نیشکر نیاز داریم که یک میلیون و 300 هزار تن آن از محل تولید داخلی و 900 هزار تن نیز از طریق واردات تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 300 هزار تن نیز برای تامین ذخایر استراتژیک به واردات شکر نیاز داریم، گفت: هم‌اکنون فصل برداشت فرا رسیده و ذخایر استراتژیک کشور نیز تامین شده است؛ بنابراین نیازی به واردات نداریم و واردات آن همچنان ممنوع است.

هزار جریبی همچنین درباره قیمت مصوب شکر اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید و حمایت از تولیدکنندگان است که البته باید به رابطه بین تولید و صنعت توجه داشته باشد. در این راستا قیمت شکر که امسال به کارخانه‌ها اعلام شد حدود 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که نسبتا رضایت‌بخش است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا