کاهش نرخ رشد اقتصادی چین به کمترین میزان 26 سال گذشته

کاهش نرخ رشد اقتصادی چین به کمترین میزان 26 سال گذشته

نرخ رشد اقتصادی چین پارسال به طور کم‌سابقه‌ای کاهش یافت و به ۶،۷ درصد رسید که کمترین نرخ رشد اقتصادی این کشور در ۲۶ سال گذشته است.

 

به نقل از دویچه‌له، آهنگ رشد اقتصادی جمهوری خلق چین رو به کاهش است. پدیده‌های که برای این دومین اقتصاد بزرگ جهان، چندان عادی نیست. اما بسیاری از کارشناسان مسائل اقتصادی این موضوع را منفی ارزیابی نمی‌کنند و بر این باورند  که کاهش نرخ  رشد اقتصادی چین نشانه ثبات بیشتر اقتصاد این کشور است. گروه دیگری از تحلیلگران جهان اقتصاد اما نسبت به پیامدهای اقتصادی ناشی از کاهش رشد در چین هشدار می‌دهند.
*سیاست‌های جدید اقتصادی چین
اقتصاد چین در سال 2016 رشدی معادل 6،7 درصد داشته است. این کمترین نرخ رشد چین ظرف سال‌های پس از 1990 است. در سال 2015 نرخ رشد  اقتصادی این کشور دو دهم درصد بیش از آن بود. گفته می‌شود که کاهش نرخ رشد اقتصادی چین در اثر سیاست‌های جدید اقتصادی دولت این کشور رخ می‌دهد.
رهبری چین نرخ رشد اقتصادی کشور را برای 9 ماه نخست سال گذشته در حد 6،7 درصد اعلام کرده بود. حال آنکه در سه‌ماهه آخر سال گذشته، نرخ رشد چین یک دهم بیش از میزان ماه‌های قبل از آن بود. از آن گذشته، مقامات چین از کاهش میزان صادرات کشور هم سخن گفته‌اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا