گزارش روز؛

گروه های قندی و غذایی پرتقاضا و مثبت

گروه های قندی و غذایی پرتقاضا و مثبت

گروه قندی صف خرید و رشد قیمتی را تجربه کردند و گروه غذایی در شروع بازار با عرضه صف خرید نماد غدیس مواجه شدند اما در انتها با صف خرید به کار خود پایان داد. در گروه مذکور معاملات پرحجم همراه رشد قیمتی نمادهای غشهداب و غاذر نمایان تر بودند.

 

طی دادوستدهای امروز به احترام و افتخار شهیدان آتش نشان و خانواده های محترم ایشان، انجام معاملات در بازارهای عادی بورس اوراق بهادار تهران و فرا بورس ایران از ساعت 10 الی 10:03 به مدت 3 دقیقه متوقف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، گروه خودرویی شروعی متعادل که با گذشت زمان، منفی شدند در این میان نماد خکمک با جهش قیمتی صف خرید شد. در گروه حمل و نقل نیز که اکثرا منفی دنبال شدند نماد حتوکا صف فروش و نماد تازه وارد حسیر معاملاتی هیجانی اما منفی را تجربه کرد انتظار می رود نماد مذکور با توجه به شرایط مناسب سودآوری، شناوری پایین و عدم رشد قیمتی بالا مجددا مورد توجه فعالین بازار و بخصوص نوسان گیرها قرار گیرد. در اواخر بازار و با گذشت زمان دادوستدها شاهد افزایش عرضه ها در اکثر گروه ها بخصوص گروه های بزرگ بودیم که در نهایت معاملات منفی اکثر نمادها را درپی داشت.

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو گفت: در ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۷۹ هزارو ۴۶۲ دستگاه انواع خودرو توسط خودروسازان داخلی کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصدی افزایش یافته است.

درگروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری تنها نمادهای وتوسم، وگستر، ما، حکمت، وصنا و اتکای متعادل و مثبت بودند و سایر نمادهای گروه های مذکور معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند.

درگروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها نمادهای شپترو، ساینا، شتوکا و شلعاب صف خرید، نمادهای شراز و زاگرس مثبت و سایر هم گروهی ها متعادل و منفی دنبال شدند. به دلیل فروش خوراکِ محصولات پتروشیمی به قیمتهای بین المللی توسط وزارت نفت، با توافق گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صادرات کلیه فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ها و پتروشیمی‌های مرجع بلا مانع شد. شرکتهایی که دارای این مجوزها از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند با ارائه تعهد مناسب می‌توانند با تحویل نمونهِ محموله "بدون معطلی" فرآورده نفتی خود را از کشور خارج کنند. سایر شرکتها که این مجوز را کسب نکرده‌اند، بایست یا تضمین مناسب را فراهم کرده یا بعد از فرآیند تایید محتویات محموله توسط کارگروه فنی اداره استاندارد، اقدام به صادرات فراورده نفتی خود کنند. همچنین روز سه شنبه هفته جاری پس از ماه‌ها انتظار صادرات گاز ایران به عراق با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران آغاز می شود. خط لوله صادرات گاز ایران به عراق از ماه ها قبل در خاک دو کشور آماده بهره برداری قرار گرفته بود اما مشکلات مالی و گشایش ال سی موجب شد گاز ایران به عراق نرسد. عراق پس از ترکیه، دومین مقصد صادراتی گاز ایران است. براساس مذاکرات صورت گرفته گاز ایران برای مدت 6 سال قرار است به عراق صادر شود.

در گروه های فلزی و معدنی که اکثرا متعادل و منفی بودند، نمادهای فخاس، فزرین و کیمیا همچنان صف خرید و روبه رشد و نمادهای کبافق و کاما با افزایش عرضه ها، افت قیمتی و صف فروش را تجربه کردند همچنین در اواسط بازار نماد کیمیا با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل پیش بینی درآمد به جمع متوقف های بازار سرمایه پیوست و نماد فخوز پس از اعلام تعدیل مثبت 126 درصدی با رشد حدود 1.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته اکثرا معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند در این بین نماد بترانس صف فروش و نمادهای بمپنا، تکشا، لابسا و بنیرو با صف خرید و مثبت دنبال شدند.

گروه ساختمانی و سیمانی همسو با جو منفی بازار اکثرا منفی دنبال شدند و تنها نمادهای سمازن، ثشرق و سهرمز متعادل و مثبت بودند اما در اواسط بازار و با شروع رقابت بلوکی نماد کرمان، شاهد جهش قیمتی نماد مذکور تا درصدهای مثبت بودیم که در ادامه و با انجام معامله بلوک 45.3 درصدی ان به قیمت 12,865 ریال، مجددا منفی شد. رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اعلام این خبر که در آخرین جلسه برگزار شده در خصوص مسائل صنعت سیمان، وزیر صنعت، معدن و تجارت با عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا موافقت کرد، گفت: تمام نواقص احتمالی در این صنعت برای ورود به بورس کالای ایران برطرف شده و با توجه به جلسات متعدد و هماهنگی های انجام شده همه چیز برای عرضه در بورس کالا مهیا است.

در گروه کانی های غیر فلزی نماد شلیا با ادامه صف خرید، نمادهای کاذر، کخاک و کفرا مثبت و مابقی متعادل و منفی دنبال شدند

در گروه آی تی نماد مرقام با ادامه صف خرید و نماد اپرداز با صف فروش مواجه بود و مابقی هم گروهی ها علیرغم انتشارگزارشات مناسب که اکثرا با تعدیل مثبت همراه بوده و از شرایط مناسب آنها حکایت دارد، متعادل و کم فروغ دنبال شدند.

گروه قندی صف خرید و رشد قیمتی را تجربه کردند و گروه غذایی در شروع بازار با عرضه صف خرید نماد غدیس مواجه شدند اما در انتها با صف خرید به کار خود پایان داد. در گروه مذکور معاملات پرحجم همراه رشد قیمتی نمادهای غشهداب و غاذر نمایان تر بودند.
 
امروز نمادهای قصفها، غپاک، شفن، سبهان، رکیش، بشهاب، کلوند، سقاین، کدما، حپترو، سغرب، سخزر، کنور، تایرا،خرینگ، خریخت، غگلستا، خشرق، پسهند با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شدند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر معاملات منفی نمادهای خودرو و خساپا با افت حدود (175.67) واحدی به ارتفاع 79 هزار و 206 رسید که در این بین نمادهای فخوز و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا