راه اندازی کارخانه فولاد در بیجار یک نیاز حیاتی است

راه اندازی کارخانه فولاد در بیجار یک نیاز حیاتی است

دنیای معدن -امام جمعه بیجار گفت: طرح های زیرساختی برای رفع بیکاری و مهاجرت در بیجار از جمله راه اندازی کارخانه فولاد یک نیاز حیاتی و ضروری برای بیجار است.

حجت الاسلام علی مرادی روز شنبه با اشاره به پیگری های خود در زمینه احداث کارخانه فولاد در شهرستان بیجار به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان بیجار با توجه به رشد منفی جمعیت و نقش سیاسی و اجتماعی آن در تعادل بخشی منطقه، باید با نگاه ویژه ای مورد توجه باشد.
وی به بحث های روز در میان مردم شهرستان بیجار و استان کردستان در این زمینه افزود: با توجه به وجود معادن غنی و عوامل مترتب بر آن، مسایل سیاسی، اجتماعی، امنیت استان کردستان و نقش شهرستان بیجار در این میان، موجب شده است، توقع بحقی در میان مردم برای احداث کارخانه فولاد در بیجار ایجاد شود.
رئیس ستاد شئونات اسلامی بیجار به مذاکرات و پیگیری های خود از طریق وزریر صنعت، معدن و تجارت در زمینه احداث کارخانه فولاد در بیجار اشاره کرد و گفت: درخواست شد این موضوع با یک کار کارشناسی دقیق و بهره گرفتن از کارشناسان مجرب و آشنا به مسائل صورت گیرد.
حجت الاسلام مرادی از نبود زیرساخت های تاثیر گذار برای توسعه همه جانبه در شهرستان بیجار ناخرسند بود و تاکید داشت: رفع بیکاری که از اولویت های نظام مقدس اسلامی است، اما وضعیت بیکاری در شهرستان بیجار نگران کننده شده است و باید با یک نگاه ویژه ای مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری همایش 'بیجار در مسیر توسعه' در آینده ای نزدیک توسط یکی از سازمان های مردم نهاد، گفت: توسعه همه جانبه بیجار باید بطور کارشناسی شده و با شرکت فعال مردم مد نظر قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد، خروجی این همایش و دیگر نشست های علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، ایجاد فرصت های مناسبی برای رشد همه جانبه و ضروری منطقه باشد.
حجت الاسلام مرادی از رشد منفی جمعیت، روند افزایشی بیکاری و مهاجرت از این منطقه اظهار ناخرسندی کرد و افزود: با راه اندازی کارخانه فولاد و دیگر زیر ساخت های مناسب و مشابه، زمینه و فرصت مهاجرت معکوس و افزایش جمعیت در منطقه ایجاد می شود.
شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده، با جمعیتی حدود 90 هزار نفر چند دهه است با رشد منفی جمعیت و افزایش مهاجرت مواجه است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا