معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان گفت:

رشد ۴۸ درصدی صادرات "فخوز" در ۹ ماه

رشد ۴۸ درصدی صادرات

گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت فولاد خوزستان با استفاده از مزيت رقابتي صادراتي خود امكان فروش داخل بخشي از ظرفيت هاي استفاده نشده شمش فولاد كارخانجات كوچكتر را در شرايط ركودي فعلي فراهم نمود.

به گزارش ماین نیوز، نماد معاملاتی شرکت فولاد خوزستان در حالی از 19 دی ماه جهت تعدیل سودآوری متوقف شده که یکی از مهمترین عوامل در تعدیل سود برآوردی سال مالی 95 این شرکت فولادی افزایش محسوس صادرات بوده است. بطوریکه "فخوز" طی گزارش عملکرد 9 ماهه سال مالی جاری، سود هر سهم خود را از 207 به 468 ریال افزایش داد تا با انتشار اطلاعیه جدید خود تعدیل 126 درصدی سود هر سهم را گزارش کند.

در همین ارتباط بهمن تجلی زاده، معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان با استفاده از مزيت رقابتي صادراتي خود امكان فروش داخل بخشي از ظرفيت هاي استفاده نشده شمش فولاد كارخانجات كوچكتر را در شرايط ركودي فعلي فراهم نمود.

وی تأکید کرد: در فولاد خوزستان به این دلیل استراتژی صادرات دنبال می شود که از کاهش تولید جلوگیری گردد.

این مقام مسئول در خصوص اتخاذ این سیاست جهت افزایش میزان صادرات گفت: با این کار میدان برای سایر تولیدکنندگان که به لحاظ کیفیت یا موقعیت جغرافیایی مکان صادرات ندارند، برای کسب سهم بیش تر از بازار داخل فراهم می شود.

تجلی زاده خاطرنشان کرد: فولاد خوزستان این سیاست را دنبال می کند و صادرات ما ۴۰ درصد از تولیداتمان را شامل می شود. در همین راستا برنامه ما این است که تا پایان سال نزدیک به ۲ میلیون تن صادرات داشته باشیم.

در پایان این گزارش می افزاید، براساس آمارهای موجود فولاد خوزستان در ۹ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۴۰۸ هزار تن صادرات بلوم، بیلت و اسلب صادر کرد که رشد ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته که این رقم بیش ترین حجم صادرات در میان فولادسازان کشور بوده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا