مرکز آمار: تورم دی ۶.۹ درصد شد

مرکز آمار: تورم دی ۶.۹ درصد شد

مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش، رقم تورم دی ماه را 6.9 درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، درصد تغییرات شاخص کل در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال۹۵نسبت به دوره مشابه سال قبل۶,۹درصد است که نسبت به آذرماه۹۵ (۷,۲درصد)، ۳/۰واحد درصدکاهش یافته است.

شاخص کل (بر مبنای100=1390) در دی ماه سال1395عدد237,4را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل0,8درصدافزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه ) 6,3درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(5,7درصد)، 0,6واحد درصدافزایش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال95نسبت به دوره مشابه سال قبل6,9درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه95 (7,2درصد)، 3/0واحد درصد کاهش یافته است.

تورم گروه خوراکی ثابت ماند

بر اساس این گزارش،  شاخص گروه عمده(خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات) در این ماه به رقم279,9رسید که نسبت به ماه قبل1,0درصدافزایش داشته است.

شاخص گروه اصلی(خوراکیها) در ماه مورد بررسی به عدد277,6رسید که نسبت به ماه قبل1,0درصدافزایش داشته است. شاخص گروه اصلی(خوراکیها) نسبت به ماه مشابه سال قبل7,4درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه6,8درصد است.

شاخص گروه عمده( خوراکیها، آشامیدنی ها و دخانیات)نسبت به ماه مشابه سال قبل درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به دی ماه 95نسبت به دوره مشابه سال قبل6,9درصد است که نسبت به همین اطلاع درآذرماه95(6,9درصد)،بدون تغییر مانده است.

همچنین شاخص گروه عمده (کالاهای غیر خوراکی و خدمات) دردی ماه95به رقم222,8رسید که نسبت به ماه قبل0,7درصدافزایش داشته است.

میزان افزایش شاخص گروه عمده(کالاهای غیرخوراکی و خدمات)نسبت به ماه مشابه سال قبل5,8درصد بوده و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به دی ماه95نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه6,9درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه95 (7,3درصد)، 0,4واحد درصدکاهش یافته است.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا