همایش تجاری ایران و ارمنستان برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و ارمنستان برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و ارمنستان و مذاکرات تجاری دو کشور همزمان با حضور یک هیأت ۸۰ نفره تجاری  از کشور ارمنستان به سرپرستی وزیر اقتصاد ارمنستان فردا دوشنبه در تهران برگزار می شود.

هرويک ياريجانيان در جمع خبرنگاران گفت: هيات تجاری ایران و ارمنستان در دو سطح دولتی و بخش خصوصي و براي توسعه روابط تجاري - اقتصادي به ايران خواهند آمد که براي اين منظور، وزير اقتصاد ارمنستان با وزير صنعت، ‌معدن تجارت ديدار خواهند کرد و پس از آن، در محل اتاق بازرگاني ايران ديدارهاي تجاري براي همکاري هاي مشترک برگزار مي شود .

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان افزود: در اين هيات که ترکيبي از فعالان صنايع مختلف و بازرگانان است، قرار است با همتايان بخش خصوصي ايراني در حوزه هايي چون مواد غذايي و صنايع وابسته، ‌فن‌آوري اطلاعات، ‌مصالح ساختماني، جواهرسازي، ‌‌صنايع برودتي، ‌صنايع پلاستيک، ‌صنايع چرم و ماشين‌آلات کشاورزي به مبادله و سرمايه گذاري هاي مشترک برسند .

وی با اشاره به نقش کشور ارمنستان در توسعه تجارت با ۱۲ کشور منطقه اورآسيا، تصریح کرد: تعرفه پايين گمرکي ارمنستان با کشورهاي همجوار فرصت مناسبي را نه فقط براي صادرات به ارمنستان که به روسيه و ساير کشورهاي همسايه اين کشور دوست فراهم خواهد کرد .

عضو هيات مديره اتاق بازرگانی مشترک ايران و ارمنستان خاطرنشان کرد:‌ ارمنستان کریدور جنوب به شمال برای صادرات کالاهای ایرانی است و ایران به زودی با راه اندازي مرکز توسعه تجاری خود در این کشور مي تواند کالاهای ایرانی را روانه گرجستان، روسیه و حتي اروپا کند.

وي با اشاره به وضعيت کشورهاي همسايه به خصوص عراق، گفت: ارمنستان دروازه مناسبي است براي گشودن بازار بزرگ روسيه و گرجستان است و اگر نگاه بلند مدت به اين موضوع داشته باشيم مي توانيم صادرات پايداري را در کالاهايي که داراي مزيت نسبي هستيم، ‌فراهم کنيم، این در حالی است که هم اکنون مبادلات تجاری ایران با ارمنستان به نفع ايران مثبت است و مي تواند بازار مناسبي براي توليدات غذايي با کيفيت ما باشد.

به گفته یاریجانیان، ارمنستان می تواند پایگاه مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی به اروپا باشد، ضمن اینکه تلاش داریم تا مبادلات تجاری خود را با این کشور بیش از پیش گسترش دهیم، البته طي ۶ ماهه اول سال حجم تجارت با ارمنستان حدود ۶۹ ميليون دلار بوده است که اميدواريم با اين نوع همايش‌ها تجارت و همکاري هاي اقتصادي ميان دو کشور بيشتر شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا