تدابیر ارزی بانک مرکزی نتیجه داد؛

بازگشت ثبات و آرامش به بازار ارز

بازگشت ثبات و آرامش به بازار ارز

تدابیر ارزی بانک مرکزی نتیجه داد و دوباره ثبات و آرامش به بازار ارز بازگشت.

به گزارش اقتصادایران آنلاین به نقل از پارسینه، چند هفته قبل بود که بازار ارز با شوک مواجه شد و نرخ دلار به بالای ۴۱۰۰ تومان رفت. خیلی ها می گفتند که دیگر بعید است نرخ دلار در بازار به زیر ۴ هزار تومان برگردد.
 
در این میان، مقامات بانک مرکزی به خصوص ولی الله سیف رئیس کل، وضعیت به هم ریخته ارزی در آن روزها را موقتی دانستند و وعده بازگشت آرامش و ثبات به این بازار با اتخاذ تدابیر ویژه ارزی را دادند؛ وعده ای که باید منتظر می ماندیم تا ببینیم چه زمانی محقق می شود؟
 
برهمین اساس، روزها و هفته ها گذشت تا اینکه بازار ارز به وضعیت گذشته خود در دولت یازدهم که همانا آرامش و ثبات ارزی بود، برگردد.
 
حال فعالان بازار ارز می گویند نرخ دلار در بازار آزاد به حول و حوش ۳۸۰۰ تومان رسیده و این به معنای بازگشت ثبات به این بازار است.
 
در واقع وضعیت فعلی بازار ارز نشان می دهد وعده های بانک مرکزی و در راس آن ولی الله سیف نتیجه داده و هم اینک بازار باثبات در پیشروی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی قرار گرفته است.
 
البته در روز پنجشنبه صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳۸۴۲ تومان هر یورو را ۴۲۷۹  تومان، هر پوند را ۴۸۳۴ تومان، لیر ترکیه  ۱۰۷۶ تومان و درهم امارت را ۱۰۸۴  تومان اعلام کردند.
 
جدول قیمت سکه و ارز در روز پنجشنبه (تومان)
    
نوع سکهقیمت بازار
سکه تمام طرح جدید ۱۱۵۵۰۰۰ 
سکه تمام طرح قدیم۱۱۸۳۰۰۰
نیم سکه   ۶۰۰۰۰۰
ربع سکه۳۱۸۰۰۰
گرمی۲۰۴۰۰۰
هر گرم طلای ۱۸ عیار۱۱۴۹۰۱۰
نوع ارز آزاد
دلار۳۸۴۲
یورو۴۲۷۹
پوند۴۸۳۴ 
درهم امارات ۱۰۸۴  
لیر ترکیه    ۱۰۷۶
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا