عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی: پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی تابع برنامه ای روشن است

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی: پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی تابع برنامه ای روشن است

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: پرداخت تسهیلات در این بانک تابع برنامه ريزى روشن و همسو با سیاست ها، نیازها و اولويت های بخش کشاورزی است.

به گزارش اقتصادایران آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، روح الله خدارحمی  با اعلام این مطلب یکی  از اولویت های بخش کشاورزی را اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و افزود:  بر اساس اين برنامه و به منظور حمايت از بنگاه هاى كوچك و متوسط بخش كشاورزى، تا كنون بالغ بر ٢٥٠٠ ميليارد تومان به اين بنگاه ها پرداخت شده ، همچنين با توجه به نقش مکانیزاسیون در افزایش بهره وری بخش کشاورزی، در پرداخت تسهیلات به متقاضیان این بخش  برای خرید تراکتور،کمباین و ادوات کشاورزی  و همچنين نوسازى تجهيزات واحدهاى پرورش دام و طيور محدودیتی نداريم و کماکان در حال پرداخت است.

 
وی با اشاره به محدودیت منابع آب در کشور بر ضرورت توسعه کشت گلخانه ای در کشور تأکید و خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی در اجرای طرح های کشت گلخانه ای عملکرد قابل قبولی داشته و تسهیلات به برخی از مجریان طرح ها پرداخت و  الباقی هم در حال بررسی و طی مراحل قانونی پرداخت است.

 
خدارحمی در ادامه به پرداخت تسهیلات به طرح های پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: از آغاز سال جاری تا کنون طرح های مهمی در این بخش با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی اجرا شده است.

 
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات این بانک در اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را نیز مثبت ارزیابی کرد و افزود: اخيراً مبلغ 6 هزار میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح ها اختصاص یافته است که تا کنون 2 هزار میلیارد ریال آن به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

 
وی با اعلام اینکه تسهیلات مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه پرداخت شده است یادآورشد، برای تأمین سرمایه درگردش کشت بهاره نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

خدارحمی در خاتمه با تأکید بر این که تسهیلات بانک کشاورزی به عنوان یک بانک تخصصی نقش بسزایی در توسعه اقتصاد کشوربه ویژه بخش کشاورزی دارد ، تصریح کرد: درپرداخت تسهیلات به طرح هاى اولويت دار بخش كشاورزى محدودیتی نداریم  اما رعایت ملاحظات  مربوط به منابع و مصارف و انضباط پولی از ضرورت های غیر قابل انکار است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا