کلاف ورق گرم داخلی روسیه و رکورد جدید

کلاف ورق گرم داخلی روسیه و رکورد جدید

به طور معمول قیمت محصولات فولادی در روسیه در فصل زمستان با کم شدن دما و کاهش فعالیت بخش ساخت و ساز کاهش می­ یابد. با این حال به دلیل قیمت­های جدید زغال سنگ و متعاقبا افزایش قیمت کلاف ورق گرم، زمستان امسال با سالهای دیگر متفاوت است.

 

به نقل از متال بولتن، هفته گذشته قیمت کلاف ورق گرم در بازار داخلی روسیه رکورد جدیدی ثبت کرد که به دلیل افزایش قیمتهای صادراتی این کشور در سه ماهه چهارم سال قبل اتفاق افتاد. دلیل دیگر برای این افزایش، قیمتهای جدید قراضه در بازار داخلی روسیه می­باشد که در زمستان جاری بیش از حد معمول افزایش یافته است. البته به دلیل اینکه عمده تولید فولاد در روسیه با روش کوره بلند می­باشد اثر قراضه در افزایش کلاف ورق گرم را کمی محدود می کند.
به طور معمول قیمت محصولات فولادی در روسیه در فصل زمستان با کم شدن دما و کاهش فعالیت بخش ساخت و ساز کاهش می­ یابد. با این حال به دلیل قیمت­های جدید زغال سنگ و متعاقبا افزایش قیمت کلاف ورق گرم، زمستان امسال با سالهای دیگر متفاوت است. بر این اساس ارزیابی اخیر متال بولتن از قیمت کلاف ورق گرم داخلی روسیه 39390 تا 41300 روبل (659 تا 691 دلار) CPT مسکو به احتساب VAT (مالیات بر ارزش افزوده) قرار می­گیرد که افزایش 3 تا 10 دلاری نسبت به هفته قبل داشته است. در همین زمان قیمت­های صادراتی روسیه طبق گزارش متال بولتن 495 تا 500 دلار FOB می­باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا