یک موسسه سرمایه گذاری سوییسی پیش بینی کرد؛

سایه پررنگ "سیاست" بر بازار طلای ۲۰۱۷

سایه پررنگ

موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که "سیاست" مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی خواهد بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس پیش بینی کرد که میانگین قیمت جهانی هر اونس طلا در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۱۲۷۲ دلار خواهد رسید و سیاست مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش فردریک پانیزوتی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس در این باره تاکید کرد: نااطمینانی های مربوط به سیاست ها و برنامه های رئیس جمهور جدید آمریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همراه با انتخابات سراسری و سرنوشت ساز فرانسه آلمان و هلند می تواند قیمت طلا را طی ماه های آینده افزایش دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: این عوامل می تواند موجب افزایش تنش های سیاسی و ژئوپلیتیکی شود و نوسانات بیشتری را در بازارهای بین المللی بوجود آورد. این تنش های سیاسی و ژئوپلیتیک برای افزایش تقاضا و قیمت طلا کافی خواهد بود.

البته افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار در ماه های آینده داشته باشد. فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده و احتمالا قصد دارد ۳ بار دیگر نرخ بهره را در سال ۲۰۱۷ افزایش دهد.

وی در ادامه افزود: بخش رسمی از جمله بانک های مرکزی جهان نیز به خرید طلا ادامه خواهند داد. موسسه ام کی اس پیش بینی کرده است که قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی بین ۱۱۲۰ تا ۱۳۸۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

میانگین قیمت هر اونس پالادیوم نیز امسال به ۷۹۱ دلار خواهد رسید. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید؛ آغاز فصل جشن های سراسری در هند و در پیش بودن سال جدید چینی می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شود.

سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ نیز توجه بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی را جلب کرده است. مراسم تحلیف ترامپ قرار است ۲۰ ژانویه یعنی جمعه آینده برگزار شود.

منبع: پایگاه اینترنتی پلاتز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا