تهدید ترامپ در جنرال موتورز و هیوندای موتور اثر کرد

تهدید ترامپ در جنرال موتورز و هیوندای موتور اثر کرد

جنرال موتورز و هیوندای موتور در تلاش اند با افزایش سرمایه گذاری در خاک آمریکا نظر رئیس جمهور جدید را جلب کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، یک منبع آگاه گفت: شرکت جنرال موتورز تا روز سه شنبه، طرح هایی برای سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در کارخانجات خودروسازی در آمریکا را اعلام خواهد کرد.

وی که نخواست نامش فاش شود بیان کرد: جنرال موتورز که بزرگترین شرکت خودروسازی آمریکا است تصمیمات خود را به دلایل تجاری می گیرد نه دلایل سیاسی.

این منبع افزود: این سرمایه گذاری به جنرال موتورز کمک خواهد کرد تا بیش از هزار موقعیت شغلی را ایجاد یا حفظ کند. شرکت همچنین قصد دارد تلاش های دیگری را به منظور افزایش فرصت های شغلی در آمریکا به کار گیرد که از جمله آنها می توان به افزایش تعداد مهندسان جنرال موتورز اشاره کرد.

شرکت هیوندای موتور هم اعلام کرد قصد دارد سرمایه گذاری خود در آمریکا را 50 درصد افزایش دهد و در طی 5 سال آینده به 3.1 میلیارد دلار برساند،همچنین ممکن است یک کارخانه جدید در آمریکا احداث کند.

چانگ جین هائنگ رئیس گروه هیوندای موتور ضمن رد این موضوع که برنامه این شرکت برای افزایش سرمایه گذاری در بازار آمریکا متاثر از تهدید اخیر ترامپ است گفت: باید به بازار آمریکا که یک بازار بزرگ است و می تواند موجب موفقیت یا شکست ما در بعد جهانی شود، متعهد باشیم.

بنابر این گزارش،دونالد ترامپ اخیرا با انتقاد از شرکت های خودروسازی بابت احداث کارخانجات خود در مکزیک برای تامین بازار آمریکا تهدید کرده که مالیات 35 درصدی برای واردات خودرو به آمریکا وضع خواهد کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا