گزارش روز؛

روزهای پر ترافیک کدال

روزهای پر ترافیک کدال

گروه خودرویی به لیدری نماد خودرو معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند و اکثرا سبز پوش به کار خود پایان دادند در این بین نمادهای خلنت و ختور با حجم کم اما صف خرید همراه بودند.

 

روزهای اخیر با ارسال گزارش های دوره ای شرکت ها مواجه هستیم و کدال روزهای پر ترافیکی را تجربه می کند که موجب شده فعالین بازار با احتیاطی بیشتر به دادوست بپردازند اما شرکت هایی که عملکرد مناسبی را رونمایی می کنند از اقبال بیشتری برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آّبان، گروه خودرویی به لیدری نماد خودرو معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند و اکثرا سبز پوش به کار خود پایان دادند در این بین نمادهای خلنت و ختور با حجم کم اما صف خرید همراه بودند.

در گروه حمل و نقل که اکثرا متعادل بودند نماد حفارس همچنان از فشار فروش بالای برخوردار بود و منفی دنبال شد نمادهای توریل و حتاید مثبت و حتوکا و حپترو صف خرید شدند و نماد تازه وارد حسیر با صف خرید پرحجم و عرضه های محدود به رشد قیمتی خود ادامه داد.

گروه های بانکی و سرمایه گذاری همچنان اکثرا متعادل و کم فروغ و در گروه بیمه ای که اکثرا متعادل و منفی بودند، نماد ودی به دلیل قرار داشتن در سطوح حمایتی با جهش قیمتی به صف خرید رسید و نمادهای بیمه دانا با توجه به تعدیل پیش بینی سود و اتکام جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام متوقف شدند.

بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی، میزان مطالبات معوق و سررسید گذشته بانک‌ها در آبان ماه سال جاری به بیش از 110 هزار میلیارد تومان رسیده است، هر چند گزارش های غیر رسمی از ارقام بالاتری خبر می دهند. طبق گزارش بانک مرکزی، مطالبات معوق و سررسید گذشته بانک‌ها در تیرماه سال 92 که پایان کار دولت دهم بوده، 64.5 هزار میلیارد تومان بوده است. بنابراین طی 40 ماه گذشته بیش از 70 درصد بر مطالبات معوق بانک‌ها افزوده شده است.

در گروه شیمیایی نمادهای شتوکا، شپترو، وپترو، شیراز و شپمچا صف خرید، نمادهای شگامرون، زاگرس، شپارس و شلعاب پرتقاضا و مثبت و مابقی معاملاتی متعادل را تجربه کردند اما در آنسو و در گروه پالایشگاهی و روانکارها اکثرا دادوستدهای متعادلی را نظاره گر بودیم که در این میان نمادهای شراز و ونفت همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا منفی بودند در این بین افت قیمت های جهانی فلزات پایه در بازارهای بین المللی مزید بر علت بود و افت قیمتی آنها را درپی داشت و تنها نمادهای ارفع، فنوال، فخاس، کگل، فپنتا و هرمز معاملاتی مثبت را تجربه کردند همچنین نماد فرآوری مواد معدنی ایران طی گزارش 9 ماهه با تعدیل مثبت 31 درصدی مواجه شد و مبلغ یک هزار و24 ریال سود پیش بینی و متوقف شد. شرکت ملی صنایع مس ایران نیز طی گزارش 9 ماه با افزایش ۲۰۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته مبلغ ۲۱۵ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد تا از عملکرد موفق امسال بیش از پیش رونمایی کند.

 به نقل از مجله متال بولتن تولید معادن مس در پرو، سومین کشور تولید کننده مس جهان در نوامبر 2016نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32.8 درصد رشد کرد. وزارت معدن و انرژی پرو اعلام کرد: مجموع تولیدات مس این کشور از 158 هزار و 645 تن در نوامبر 2015 به 210 هزار و 718 تن در نوامبر 2016 افزایش یافته است.

فاذر، فلامی، تپمپی و بمپنا تنها نمادهای منفی گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای تکشا، تمحرکه، بهکنوج، بنیرو و بکام صف خرید شدند. وزیر راه از توافق دو شرکت مپنا و زیمنس برای تولید 50 دستگاه لوکوموتیو دیزلی خبر داد و گفت: هفته آینده نیز قرارداد خرید 700 دستگاه لوکوموتیو برقی بین مپنا و زیمنس امضا می شود.

گروه های ساختمانی و سیمانی پس از شروعی متعادل با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شدند تا جایی که در اواخر بازار نمادهای سفارس، سپاها، ساراب، سفانو، سدور، سرود، ستران، ثاباد، ثباغ، کرمان، ثعمرا، ثشرق، وآذر، سصوفی، سغرب و ساروم صف خرید شدند همچنین نماد شرکت سیمان ارومیه با توجه به تعدیل پیش بینی سود و نماد شرکت سیمان بجنورد به منظور بررسی بیشتر اطلاعات متوقف شدند.

غشاذر، غشان، تلیسه و غمارگ تنها نمادهای منفی گروه غذایی بودند و سایر هم گروهی ها همچنان اکثرا مثبت دنبال شدند. در گروه آی تی نماد مرقام با جهش قیمتی در کنار نماد افرا صف خرید شدند نماد آپ با افزایش عرضه ها صف فروش شد و مابقی هم گروهی ها متعادل به کار خود پایان دادند همچنین اخباری از برنده شدن شرکت ایران ارقام در مناقصه خرید 346 دستگاه خودپرداز بانک تجارت منتشر شد.

در پایان معاملات، نماد شرکتهای سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان و سخت آژند جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صورتهای مالی، گسترش نفت و گاز پارسیان جهت برگزاری مجامع فوق العاده جهت افزایش سرمایه و عادی سالیانه جهت تصویب صورتهای مالی و حق تقدم شرکت حمل و نقل توکا با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا