مدیرعامل صنایع آلومینیوم جنوب در غرفه ایسنا:

چینی‌ها مجتمع آلومینیوم جنوب را تا 30 ماه دیگر تحویل می‌دهند

چینی‌ها مجتمع آلومینیوم جنوب را تا 30 ماه دیگر تحویل می‌دهند

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب از راه‌اندازی پروژه آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید 300 هزار تن انواع محصولات آلومینیومی تا 30 ماه دیگر خبر داد.

محمدمهدی مستقیمی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه این پروژه جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی کشور است، اظهار کرد: با اجرای فاز اول این پروژه، ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور نزدیک به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آغاز مرحله ساخت این پروژه از حدود یک ماه پیش توسط پیمانکار چینی ادامه داد: بر اساس قرارداد طی 30 ماه آینده این پروژه قابل بهره‌برداری خواهد بود و ظرفیت تولید 180 هزار تن آنود و در مجموع حدود 300 هزار تن محصولات آلومینیومی را به کشور اضافه می‌کند.

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب درباره بازار فروش آلومینیوم و پیش‌بینی از بازار در سال‌های آینده، گفت: هر چقدر در حوزه تکنولوژی پیشرفت حاصل شود نقش آلومینیوم با توجه به سبک بودن و سایر مزیت‌ها پررنگ‌تر خواهد شد.

مستقیمی با اشاره به قابلیت بازیافت مجدد و سازگار بودن با محیط زیست فلز آلومینیوم، اظهار کرد: با توجه به تحول در صنایع مختلف از جمله خودرو، کشتی‌سازی، ساختمان، بسته‌بندی و ... تقاضای جهانی برای آلومینیوم روز به روز رو به افزایش است و با توجه به اینکه ایران از لحاظ انرژی برای تولید این فلز مزیت دارد می‌توانیم دست بالا را در تولید این فلز در منطقه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی از بابت فروش آلومینیوم نخواهیم داشت، گفت: در حال حاضر مجموع واردات محصولات آلومینیومی به کشور حدود 700 هزار تن در سال است که نزدیک به 200 هزار تن آلومینیوم نیز در کشور خودمان تولید می‌شود.

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب ادامه داد: از مجموع خط تولید آلومینیوم جنوب 158 هزار تن به تولید انواع محصولات آلیاژی اختصاص داده می‌شود.

مستقیمی با بیان اینکه این پروژه ال‌سی داشته و برای آن گشایش اعتبار اسنادی انجام شده است، اظهارکرد: 51 درصد از این پروژه در اختیار بخش خصوصی و 49 درصد از آن مربوط به ایمیدرو است.

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب همچنین درباره رقم قرارداد ساخت این کارخانه با پیمانکار چینی، گفت: این پروژه به طور کلی حدود 850 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 600 میلیارد تومان منابع ریالی به خود اختصاص داده است که برای تامین این منابع مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا