استاندار قزوین:

پنجره سرمایه گذاری واحد در استان قزوین راه اندازی شود

پنجره سرمایه گذاری واحد در استان قزوین راه اندازی شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: پنجره واحد سرمایه گذاری در استان تا پایان آبان ماه برای تسریع در جذب سرمایه گذاری و رفع موانع کارآفرینی ایجاد شود.

مرتضی روزبه ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت:خوشبختانه با مدیریت منطقی در گمرک قزوین اقدامات خوبی برای تسهیل در امور صادرات و واردات انجام شده اما انتظار داریم با تسریع در راه اندازی شبکه ریلی گمرک زمینه کاهش هزینه ها فراهم شود.

استاندار قزوین بیان کرد: استفاده از ظرفیت گمرک باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و اگر شبکه ریلی فعال شود می توانیم خدمات ارزان تری برای جابجایی کالا از گمرک فراهم کنیم.

روزبه یادآورشد: حضور صادرکنندگان در جلسات شورای گفتگو می تواند مسئولان را با وضعیت واقعی تولید و نحوه صادرات و واردات آشنا کند و اگر موانعی در مسیر وجود دارد شناسایی و رفع شود.

وی گفت: لازم است پنجره واحد سرمایه گذاری در استان تا پایان آبان ماه ایجاد شود و در مسیر اجرا نباید هیچ کاری تعطیل بماند.

مدیریت پسماندهای صنعتی، عفونی و خانگی جدی گرفته شود

استاندار بیان کرد: مدیریت پسماند در استان برای ما جدی است و علیرغم کارهای انجام شده در آغاز راه هستیم و باید با برنامه ریزی درازمدت در این مسیر موفق عمل کرد.

روزبه اظهارداشت: امروز وقتی روزانه یک تن زباله عفونی در شهر قزوین جمع آوری می شود باید نسبت به گذشته نگران باشیم که قبل از این کار چه بلایی بر سر سلامتی مردم می آمد.

وی اضافه کرد: اگر امروز با سونامی سرطان روبرو هستیم ناشی از بی توجهی به بهداشت و پسماندها در بخش های مختلف است و اگر بخواهیم از این سونامی ها جلوگیری کنیم باید همین امروز در مدیریت پسماند جدی باشیم.

استاندار اظهارداشت: در حوزه پسماند هیچ تعللی قابل قبول نیست و باید با ارتباط منطقی همه دستگاهها برای توجه به محیط زیست گام اساسی برداریم.
 
روزبه یادآورشد: از آنجا که محصولات تولیدی در استان قزوین به سایر استانهای کشور هم صادر می شود توجه به محیط زیست می تواند سلامت کشور را محقق کند لذا مسئولان وظیفه دارند در این مسیر جدی باشند.

وی اضافه کرد: در ساماندهی زباله های خانگی، صنعتی و بیمارستانی عزم جدی داریم و از صنعتگران، مردم و پزشکان انتظار داریم در این راه همکاری لازم را داشته باشند تا کارها با سرعت بیشتری  اجرایی شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا