مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین:

روزانه یک تن زباله عفونی در قزوین جمع آوری می شود

روزانه یک تن زباله عفونی در قزوین جمع آوری می شود

قزوین- مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین گفت: با نصب سیستم فنی عادی سازی زباله، روزانه یک تن زباله عفونی در شهر قزوین جمع آوری می شود و بزودی شهرهای البرز و تاکستان هم تحت پوشش طرح قرار می گیرند.

ایرج زاهدپور ظهر شنبه در نوزدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری بالغ بر سه میلیارد تومان زمینه استقرار سیستم های زباله سوز و عادی سازی رباله های عفونی در سایت محمدآباد فراهم شده است که برای داشتن صرفه اقتصادی باید همه درمانگاهها، بیمارستان ها و مطب ها در اجرای طرح پسماند مشارکت کنند.

زاهدپور بیان کرد: در طرح جدیدی که با همکاری جهاد کشاورزی عملیاتی خواهد شد، نسبت به ساماندهی پسماندهای کشاورزی شامل فضولات مرغی و شاخ وبرگها و بطری های سموم اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه یک تن زباله عفونی در شهر قزوین جمع آوری و بی خطر سازی می شود که بزودی شهرهای تاکستان و البرز هم تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت و با مشارکت بخش خصوصی قادریم این ظرفیت را تا ۱۰ برابر افزایش دهیم.

مدیرکل امور شهری استانداری قزوین تصریح کرد: باید همه واحدهای صنعتی و پزشکی برای همکاری در طرح مجبور به همکاری شوند چون تامین سلامت مردم با تساهل و تسامح حل نمی شود و  هزینه های بیشتری برای پیشگیری و درمان بیماری ها تحمیل می کند.

در ادامه پیمان پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین در خصوص گازرسانی به فارسیان گفت: پس از بازدید از محل شش کیلومتر از امامزاده ظهیر تا قزوین برای انتقال خط لوله انتخاب شده که در دو طرف جاده باید شبکه گذاری شود تا بتوان برای واحدهای کشاورزی و دامداری منطقه هم مورد استفاده قرار داد.

پیرمرادی یادآورشد:دراجرای طرح گازرسانی در حریم راهها نیازمند همکاری اداره راه و شهرسازی استان هستیم تا کارها تسریع شود.

در ادامه حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز بیان کرد: ضمن همکاری همه جانبه با شرکت گاز اجازه عبور لوله گاز از حریم جاده ها داده شده اما انتظار داریم ضمن بررسی کارشناسی حریم لوله های قبلی هم مورد توجه قرار گیرد تا در آینده با مشکلات دیگری روبرو نشویم.

وی گفت: حریم عملیاتی لوله های گاز ۱۵ متر و حریم ایمنی ۲۵۰ متر است که باید رویکرد ما کارشناسی باشد تا کارها به نتیجه دلخواه برسد.

نجفی مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین هم در این زمینه اظهارداشت: در فارسیان علاوه بر واحدهای صنعتی چند واحد دامی وکشاورزی هم وجود دارد که باید طرح گازرسانی را جامع اجرا کنیم تا بتوانیم نیاز ۵۰ واحد دامی را نیز برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: خط انتقال کشیده شده در حدود ۱۵۰ متر از مسیر به دلیل دیوارکشی یکی از واحدها با مشکل مواجه شده که باید نسبت به رفع موانع اقدام کنیم.

صدریخواه مدیرکل گمرک استان قزوین هم دراین جلسه باارئه گزارشی از وضعیت صادرات و واردات کالا اظهار داشت: اجرای سامانه بازبینی، رویه های گمرکی، واردات و صادرات، ترانزیت، ورود و خروج موقت، کالای متروکه، اظهاراز راه دور، به صورت الکترونیکی و بدون کاغذ است تا کارها تسریع شود.

مدیرکل گمرک قزوین تصریح کرد: به دلیل کاهش واردات موضوع استفاده از شبکه ریلی در گمرک با تاخیر مواجه شده که برای عملیاتی شدن آن اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به مزایای پنجره واحد تجاری اظهارداشت: مدیریت ریسک بهتر، افزایش درآمد، استفاده بهینه از منابع انسانی و مالی و بهره وری و رقابت از مهمترین ویژگی های پنجره واحد تجاری است.

صدریخواه در زمینه مجوزهای برخط بر روی سامانه تجارت خارجی هم گفت: همه سازمانها به غیر از سازمان جهادکشاورزی و سازمان امور مالیاتی، مجوزهای برخط بر روی سامانه تجارت خارجی را صادر می کنند و سازمان قرنطینه نباتی و امورمالیاتی مجوز کاغذی صادر می کنند.

وی یادآورشد:شرکت نمونه بردار استاندارد باید در گمرک حضور دائم داشته باشدمانند IEI، شرکت رهاورد صنعت و آسکو صدورمجوز در سازمان بهداشت بیشترین زمان را نسبت به بقیه سازمانها به خود اختصاص می دهد و بعد از صدور مجوز بهداشت مجوز استاندارد نیز زمان بیشتری نسبت به بقیه سازمانها لازم دارد.

مدیرکل گمرک قزوین در مورد تغییرات ایجاد شده در سامانه در شش ماه امسال بیان کرد: اسکن تمامی اسناد، شامل قبض انبار، فاکتور، عدل بندی، بارنامه، بیمه نامه، وکالت در اظهارنامه واردات و حمل یکسره نوبت دهی از کارهای انجام شده است.

وی افزود: تمامی رویه های گمرکی شامل: واردات، صادرات، ترانزیت، ورود موقت، خروج موقت و متروکه که قبلا در سیستم آسیکودا بود روی سامانه جدید طراحی و اجرا شده است.

صدریخواه اظهار از راه دور، اجرای سامانه بازبینی، اجرای سامانه احرازهویت، همچنین بررسی و ثبت کدینگ اشخاص حقیقی و حقوقی، ثبت و بررسی وکالت نامه ها و اعتبار آنها و بررسی و اعتبار کارت حق العمل کاران و بازرگانان که قبلا به صورت دستی انجام می شد با اجرای سامانه جامع به صورت سیستمی انجام می شود.

اقدامات گمرک ایران در خصوص پنجره واحد تجاری

وی گفت: در راستای عملیاتی کردن سند راهبردی گمرک ایران همزمان با ایجاد پنجره واحد فیزیکی در ۱۴ گمرک اجرایی کشور عملاً مقدمات اجرایی پنجره واحد مجازی را با راه اندازی سامانه جامع هوشمند ورود و خروج کالا در کشور فراهم کرده است.

صدریخواه اظهارداشت: راه اندازی سامانه اظهار از راه دور در گمرک های مهم کشور از جمله گمرک قزوین که با استفاده از آن صاحبان کالای وارداتی می توانند کالاهای خود را از دفتر محل کار خود اظهار کنند توسط متخصصان بومی کشور طراحی و پیاده سازی شده وموجب یکپارچگی و افزایش اطمینان اطلاعات گمرکی، تسهیل و تسریع در فرآیند ترخیص کالا با انتقال فعالیتهای اداری به دفاتر محل کار ارزیاب شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا