یک مسئول در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

پهنه های طارم و سلطانیه تعیین تکلیف شدند

پهنه های طارم و سلطانیه تعیین تکلیف شدند

گروه معادن - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در روزهای اخیر 30 پهنه در کشور تعیین تکلیف شده اند که پهنه های سلطانیه و طارم استان زنجان جزو این پهنه ها هستند.

به گزارش ماین نیوز، رباب داداشی اظهار کرد: در روزهای اخیر 30 پهنه در کشور تعیین تکلیف شده اند که پهنه های سلطانیه و طارم استان زنجان جزو این پهنه ها هستند که لازم به ذکر است پهنه طارم در شمال استان در امتداد کوه های طارم و پهنه سلطانیه در امتداد کوه های سلطانیه با مساحت به ترتیب 2 هزار و 827 کیلومتر مربع پهنه طارم و 2 هزار و 710 و کیلومترمربع پهنه سلطانیه در استان واقع شده اند.

این مسئول با اشاره به نتایج اکتشافات شناسایی و عمومی این پهنه ها، ادامه داد: فاز شناسایی در دو پهنه طارم و سلطانیه نهایی و گزارش های این مرحله ارائه شده است، و مرحله پی جویی پهنه طارم با 68 درصد پیشرفت و مرحله پی جویی پهنه سلطانیه 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. هم چنین نتیجه مطالعات پهنه طارم شناسایی 18 محدوده امیدبخش به مساحت 670 کیلومترمربع و نتیجه مطالعات پهنه سلطانیه نیز 18 محدوده امیدبخش به مساحت 250 کیلومترمربع است.

وی با اشاره به زمان انجام اکتشافات و بخش هایی که این اکتشافات را انجام می دهند، خاطرنشان کرد: انجام مطالعات پهنه طارم و سلطانیه به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) واگذار شده بود و مطالعات این پهنه ها از یک سال و نیم قبل شروع شده است و از هزینه هایی که برای انجام مطالعات و اکتشافات صرف شده هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در رابطه با دیگر پهنه هایی که در استان در حال مطالعه است، یادآور شد: از دیگر پهنه های معدنی در دست مطالعه پهنه انگوران، زره شوران است که توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مطالعات پی جویی و اکتشاف آن خاتمه یافته است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا