نماینده مردم اردبیل در مجلس:

ظرفیت‌های قانون ضد رکود در اردبیل بومی‌سازی نشده است

ظرفیت‌های قانون ضد رکود در اردبیل بومی‌سازی نشده است

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های قانون ضد رکود در استان اردبیل بومی‌سازی نشده است و این مهم ضرورت ویژه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی افضلی فرد شامگاه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و پشتیبانی واحدهای تولیدی اردبیل بابیان اینکه  بومی‌سازی ظرفیت‌های این قانون بارها تأکید شده است، تصریح کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد در خصوص بومی‌سازی اقدام درخوری صورت نگرفته است.

وی اینکه در خصوص این موضوع به مدیران آموزش داده می‌شود را اقدام مناسبی دانست و تأکید کرد: با این‌وجود خروجی این آموزش‌ها باید در استان بررسی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی درعین‌حال به مصوبه سال گذشته نمایندگان در خصوص تسهیل و روان‌سازی فرایند ایجاد و حمایت از واحدهای تولیدی اشاره کرد و متذکر شد: دستاورد این مصوبه نیز نیازمند بررسی است.

افضلی فرد بابیان اینکه سرمایه‌گذاران بارها به ما تأکیددارند که در این خصوص در استان اقدامی صورت نگرفته است، ادامه داد: باید بررسی کنیم آیا برای این مصوبه کار انجام‌شده و یا در حد یک ایده تبلیغاتی باقی‌مانده است.

وی به‌ضرورت تعریف مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و افزود: به‌عنوان‌مثال از استان اصفهان سرمایه‌گذارانی برای اکتشاف نفت اعلام آمادگی کرده‌اند اما در خصوص مزیت‌ها سؤال می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل به‌ضرورت تعریف مکتوب و نظام‌مند مزیت‌ها تأکید و اضافه کرد: باید این مزیت‌ها در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا خود نماینده‌ها اقدام به جذب سرمایه‌گذار کنند.

افضلی فرد درعین‌حال به ضریب محاسبه بهای گاز در اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: با بررسی مستند مشاهده‌شده محاسبه گاز بها به‌عنوان‌مثال با اصفهان و تبریز فرق دارد و ضریب آن‌ها اگر شش است برای اردبیل ۱۶ محاسبه می‌شود.

وی خواستار بررسی این ضریب برای استان اردبیل شد و در خصوص برخی اظهارات مبنی بر تعطیلی واحد تولیدی جهان سرنگ افزود: اینکه اگر واحد تولیدی تعطیل‌شده و مثلاً ۷۰ کارگران بیکار می‌شود باید بررسی شود چقدر برای استان مقرون‌به‌صرفه است و باید استفاده از تولیدات واحدهای بومی استان در خود استان فراگیر شود تا موردحمایت قرار گیرند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی ایرادات محیط‌زیست به واحدهای تولیدی نیز خواستار مشخص‌سازی قوانین مداخله‌گر حوزه محیط‌زیست شد تا از طریق نمایندگان پیگیری و اصلاح شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا