گزارش روز؛

تاثیر اخبار مثبت در معاملات بورس

تاثیر اخبار مثبت در معاملات بورس

در گروه بانک ها و موسسات اعتباری همچنان منتظر بازگشایی نماد های آنها هستیم اما گمانه زنی هایی حاکی از اینکه طی روز های آینده نماد های متوقف این گروه مورد معامله قرار خواهد گرفت به گوش می رسد.همچنین بیشترین حجم معامله در این صنعت متعلق به نماد حکمت با معامله حدود 4 میلیون سهم بود همچنین در این گروه بجز دو نماد وانصار و حکمت بقیه نماد ها با کاهش اندک قیمتی بکار خود پایان دادند.

 

بازار امروز در شرایطی بازگشایی شد که با آغاز معاملات هفته جاری شاهد افزایش تقاضا و تشکیل صف های خرید در برخی از گروه هایی بودیم که طی روز ها و حتی ماه های گذشته تقاضای متعادل را هم نداشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری بانک رفاه، دلیل این حرکت بازار را می توان در چند موضوع جستجو کرد یکی برنامه فروش "خگستر " و تعدیل مثبت سود از این محل که بر روند نماد های گروه خودرویی تاثیر مثبت گذاشت همچنین اعلام آمادگی برخی از صندوق های درآمد ثابت برای انجام دستورالعمل سازمان بورس از سویی دیگر سبب شده بود که شاخص معاملات طی روز های گذشته شرایط نسبتاً خوبی تجربه را کند ولی این شرایط مداوم و ادامه دار نبود و طی معاملات روز جاری با عرضه صف های خرید شاهد معاملات منفی در گروه های فوق بودیم بطور کلی شاید یکی از دلایلی که سبب کاهش حجم نقدینگی در بازار سرمایه می شود را بتوان کاهش اعتماد سرمایه گذاران به بازار و معاملات آن دانست.
 

در گروه سیمانی ها با توجه شرایط کلی این صنعت مبنی بر عدم فروش محصولات تولیدی و دپوی بیش از تقاضای اکثر شرکت ها شاهد معاملات منفی و کم حجم هستیم طی روز جاری بجز نماد های ساراب ، سصوفی ، سبزوا و سبهان بقیه نماد ها با کاهش قیمتی روبرو شده و حتی تشکیل صف فروش نیز دادند.

در گروه رایانه نماد مرقام پس از معاملات در قیمت های حداکثری طی روز های گذشته روز گذشته و همچنین امروز را با فشار فروش سنگینی پشت سر گذاشت همچنین نماد آپ پس از دو روز معامله در صف خرید امروز در همان ابتدای لحظات بازگشایی بازار با عرضه صف خرید خود مواجه شد و حتی قیمت آخرین معامله آن با کاهش شدیدی رویرو شد. و در ادامه فروشنده های آن نیز افزوده شد.در این گروه نماد مفاخر با معامله حدود 9 میلیون سهمی بالاترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.
 
در گروه خودرو و ساخت قطعات که شاید بتوان آنرا به عنوان یکی منفی ترین گروه معاملات امروز نامگذاری کرد پس از معاملات مثبت طی دو روز گذشته شاهد کاهش تقاضا و افزایش فروش در اکثر نماد های این گروه بودیم بطوریکه بجز نماد ختراک ، خگستر ، خودرو ، خمحور ، خدیزل و خشرق که با افزایش ناچیز روبرو شد بقیه نماد ها با کاهش قیمتی بکار خود پایان دادند.
 

در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر نماد تازه وارد غدیس با بیشترین حجم خرید در این گروه به روند صعودی خود ادامه داده و همچنین در این گروه که معاملات مثبتی را پشت سر گذاشتند تنها نماد های غمهرا ، غشصفها ، غشان و غفارس با کاهش ناچیز قیمتی بکار خود پایان دادند بطور کلی در این گروه نماد های غاذر ، غپاک ، غالبر و غشهداب توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کردند.

در گروه بانک ها و موسسات اعتباری همچنان منتظر بازگشایی نماد های آنها هستیم اما گمانه زنی هایی حاکی از اینکه طی روز های آینده نماد های متوقف این گروه مورد معامله قرار خواهد گرفت به گوش می رسد.همچنین بیشترین حجم معامله در این صنعت متعلق به نماد حکمت با معامله حدود 4 میلیون سهم بود همچنین در این گروه بجز دو نماد وانصار و حکمت بقیه نماد ها با کاهش اندک قیمتی بکار خود پایان دادند.
 

درگروه های شیمیایی که اکثرا متعادل و منفی بودند، حجم کم معامله در این گروه نیز یکی از مواردی بود که توجه سرمایه گذاران را به خود اختصاص داد بطور کلی بجز نماد شپمچا ، شتوکا ، شفارا ، شیراز ، زاگرس ، شکلر ، کرماشا و شفارس که با افزایش قیمت روبرو شد بقیه نماد ها با کاهش اندک قیمتی بکار خود پایان دادند . در این گروه نماد پارسان با معامله حدود 4 میلیون سهم بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.

گروه قند و شکر را می توان تنها گروهی دانست که تمامی نماد های آن با افزایش قیمت روبرو شد و همانند همیشه نماد قثابت با معامله حدود 2.5 میلیون سهم بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد. تقاضا در این گروه در نماد قشیر بیشترین حجم را داشت.

در گروه های فلزات اساسی با بازگشایی بازار های جهانی شاهد معاملات متعادل بودیم با همین روند نیز معاملات این گروه دنبال شد بطوریکه بجز نماد های فخاس ، فلوله ، فپنتا ، فولاژ ، هرمز ، کیمیا و فولاد که با افزایش اندک روبرو شد بقیه نماد ها با کاهش قیمتی روبرو شدند در این گروه نیز بیشترین حجم معاملات مختص نماد فولاد بود .
گروه فرآورده های نفتی با وجود کاهش قیمتی جهانی نفت معاملات مثبتی را پشت سر گذاشت بطوریکه بجز نماد شسپا و شنفت بقیه نماد ها با افزایش تقاضا و معامله در قیمت های حداکثری بکار خود پایان دادند در این گروه نماد ونفت با معامله حدود 5.5 میلیون سهمی بیشترین حجم معامله را بخود اختصاص داد.
 

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با 11  واحد صعود در ارتفاع 79 هزار و 84 واحدی ایستاد. حجم معاملات بورس به استثنای معاملات بلوکی به 715  میلیون سهم، ارزش معاملات 126 میلیارد تومان و ارزش بازار به 332 هزار میلیارد تومان رسید . بیشترین تاثیر مثبت در شاخص بورس را نمادهای شبندر ، شتران ، شپنا و ومعادن  بیشترین تاثیر منفی در شاخص بورس را نماد های خساپا ، بترانس و خپارس داشت. بیش از 39 % از نمادهای بورسی امروز را با کاهش قیمت پشت سر گذاشتند.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ، با 5  واحد نزول نسبت به روز معاملاتی گذشته در رقم 831  واحد جای گرفت . بیش از 60 % از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات فرابورس به استثنای معاملات بلوکی به 89 میلیون سهم، ارزش معاملات به 9/27 میلیارد تومان و ارزش بازار به 50  هزار میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت در شاخص فرابورس را نمادهای  زاگرس ، شراز ، هرمز ، شاوان ، دماوند و شرانل  و بیشترین تاثیر منفی را نماد ارفع داشت.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری بانک رفاه است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا