شركت اس ام اس آلمان تحليل كرد :

چشم انداز سرمايه گذاري در فولاد ايران

چشم انداز سرمايه گذاري در فولاد ايران

گروه صنایع معدنی >فولاد - هفتمين همايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ايران با نگاهي به بازار در حالي بهمن ماه امسال برگزار مي شود که در اين همايش چهار گروه اصلي تحليلگران و فعالان بازار فولاد، سرمايه گذاران، تامين کنندگان و صاحبان تکنولوژي و توليدکنندگان برتر دنيا حضور داشته تا در تعامل اين چهار گروه با تصميم گيران، صاحب نظران و فعالان بخش هاي مختلف صنعت فولاد و معدن ايران، بستري مناسب براي جذب سرمايه گذاري خارجي و رفع تنگناهاي اين صنعت ايجاد شود. از جمله شرکت هايي که به هر دو گروه سرمايه گذاري و صاحب تکنولوژي تعلق دارد، مي توان به شرکت اس ام اسSMS GROUP COMPANY) )آلمان اشاره کرد.

به گزارش ماین نیوز، اين شرکت در بيان استراتژي خود در مورد سرمايه گذاري در ايران اعلام کرده است: «ما رشد بلند مدت در بازار متالورژي ايران که توسط فرصت هاي داخلي و بازار منطقه ايجاد شده است را مشاهده مي کنيم. هدف ما حفظ يک همکاري نزديک با مشتريان خود و تامين خدمات به صورت محلي براساس خواسته مورد نياز مشتريان است.

به همين دليل ما کارگاه خدمات فني SMS در اصفهان را به عنوان يک سرمايه گذاري مشترک با شريک بلند مدت خودمان، تامکار که يک شرکت توليدي و صنعتي است، تاسيس کرده ايم. ما به طور مشترک ماشين آلات داخلي مورد نياز شرکت هاي جديد را ارائه مي دهيم و همچنين امور مربوط به نگهداري و تعمير کوتاه مدت را با استفاده از تکنولوژي و استاندارد SMS انجام مي دهيم.» در مورد برنامه اين شرکت آلماني براي ارتباط با شرکاي تجاري جديد در ايران نيز اعلام شده است: «مانند نقاط ديگر جهان ما نقش خود را به عنوان شريک براي مشتريان خود به خوبي درک مي کنيم.

اين به اين معني است که ما از لحاظ فني، عملياتي و بازار عاقلانه با همتايان خود در مرکز توليد، همچنين در دفتر مرکزي نزديکي خود را حفظ مي کنيم. براي انجام اين هدف ما دفتر خود را بيش از 30 سال است که در تهران تاسيس کرده ايم و با شرکاي خود به طور منظم ديدار مي کنيم. ارائه مميزي هاي فني امکانات موجود، کلاس درس و آموزش هاي در محل و نيز سازماندهي مراجع و بازديد کارخانه ها نيز بخشي از ارتباطات ما است.

ما همچنين سمينارهاي فني به صورت فردي به مشتريان خود ارائه مي دهيم. همچنين در حال همکاري با ايريتک به عنوان شريک استراتژيک خود در قراردادهاي EPC به منظور به حداکثر رساندن استفاده از مهندسي داخلي و قابليت هاي مديريتي، با توجه به انتقال دانش مورد نياز نيز هستيم. ما از فرصت همايش هاي بين المللي مانند همايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ايران که از سوي گروه رسانه اي  سازماندهي شده، با هدف ايجاد و برقراري تماس هاي گسترده تر با مشتريان بالقوه خود يا کاربران نهايي خود، استفاده مي کنيم. ISMC يک نقطه عطف است و سال به سال محبوب تر و برجسته تر مي شود.مسوولان اين شرکت در پاسخ به سوالي در رابطه با اينکه شرايط رقابتي در بازار ايران را چگونه مي بينند؟ اين طور پاسخ دادند: «از آنجا که ما سال هاي زيادي به طور مداوم در بازار ايران بوده ايم، به طور مستقيم بر افزايش فعاليت هاي رقباي ديگر در بازار ايران نظارت داشته ايم.

در سال هاي اخير ما ورود بسياري از تامين کنندگان آسيايي به صحنه را ديده ايم و با وجود گذشتن از تحريم ها تقريبا همه تامين کنندگان بين المللي کوچک و بزرگ در ايران فعال هستند. اما تنها تعداد کمي از آنها متعهد به سرمايه گذاري در ايران هستند، همان طور که ما انجام داده ايم و همچنان انجام مي دهيم.» اين شرکت در ارزيابي فرصت هاي سرمايه گذاري و چشم انداز صنعت فولاد در ايران و بازار جهاني معتقد است: «همه ما مي دانيم که، با توجه به اندازه گيري ظرفيت محصولات توليد شده در مقايسه با تقاضاي محصول تمام شده فولاد، صنعت فولاد در حال حاضر در يک وضعيت مازاد در سراسر جهان قرار دارد. اگرچه هر بازار منطقه اي و به خصوص هر بازار داخلي بايد به صورت جداگانه ديده و در نظر گرفته شود. ايران به عنوان يک کشور غني از منابع طبيعي، قادر به توليد فولاد با هزينه بسيار پايين تر از بسياري از کشورها در جهان است.

بنابراين اين امکان براي اقتصاد ايران وجود دارد که سرمايه گذاري در توليد چنين فولادي و با درجه و مقاديري که در حال حاضر انجام مي شود. و اين امر، به ويژه رشد مورد انتظار در صنايع نفت و گاز ايران، خودروسازي و بخش هاي زيرساختي، تقاضاي اضافي بيشتر در آينده نزديک ايجاد خواهد کرد. کشورهاي همسايه نيز از قابليت هاي ارائه شده ازسوي چنين توليدکننده فولادي بهره مند مي شوند. در سراسر دنيا در حال حاضر سرمايه گذاري هاي جديد روي فولادهاي خاص با تکنولوژي و کيفيت بالاو محصولات نهايي با ارزش افزوده بالادر حال انجام است و در حال حاضر تلاش در اين است که عملکرد کارخانه ها را افزايش بدهند و با افزايش بهره وري محصولات نهايي بهتر توليد شود، با قيمت تمام شده پايين تر و کيفيت بالاتر که براي رسيدن به اين مقصود، با انتخاب تکنولوژي بر اساس شرايط محيطي، از بهينه سازي مصرف و بالابردن سطح اتوماسيون استفاده مي کنيم.

به طور کلي، ما انتظار داريم در صنعت فولاد بين شرکت هاي کوچک ادغام صورت گيرد و اين باعث بهينه سازي توليد و از بين رفتن ظرفيت خالي توليد شود و منجر به تثبيت و تقويت موقعيت فولادسازي ها در ايران خواهد شد.» همايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ايران با نگاهي به بازار قرار است در روزهاي 26 و 27 بهمن ماه در مرکز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شود. علاقه مندان براي کسب اطلاعات بيشتر يا حضور در اين همايش مي توانند با شماره تلفن 42710151 تماس بگيريد يا به وب سايت https://events.den.ir مراجعه يا با آدرس ايميل ISMC@den.ir مکاتبه کنند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا