رشد شاخص بورس امروز هم ادامه داشت؛

واحدهای صندوق های سرمایه گذاری، در صف اول بیشترین تقاضاها

واحدهای صندوق های سرمایه گذاری، در صف اول بیشترین تقاضاها

در جریان معاملات امروز نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و سرمایه گذاری معادن و فلزات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که تاثیر منفی نمادهای سایپا، ایران ترانسفو و پارس خودرو مانع رشد بیشتر این متغیر شد.

 

در داد و ستدهای امروز سهامداران بیش از یک میلیارد و 791 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در داد و ستدهای روز دوشنبه شاخص کل بورس 10 واحد بالا رفت و در عدد 79هزار و 84 به کار خود پایان داد.

همچنین امروز سهامداران بیش از یک میلیارد و 791میلیون برگه سهم ،حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش 3هزار و 971 میلیارد ریال در 56 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در جریان معاملات امروز نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران،پالایش نفت اصفهان و سرمایه گذاری معادن و فلزات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که تاثیر منفی نمادهای سایپا، ایران ترانسفو و پارس خودرو مانع رشد بیشتر این متغیر شد.

شاخص بازار اول امروز در حالی 25 واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم 76 واحد افت را به ثبت رساند.

در این روز گروه های خودرو، رایانه و کانی غیر فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت ایستادند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فیبر ایران، پیاذر، کشاورزی و دامپروری مگسال، سیمان داراب، لیزینگ رایان سایپا، قند قزوین و کیمیدارو بود.

در مقابل نمادهای فرآورده های نسوز آذر، ایران ارقام، آهنگری تراکتورسازی ایران، کاشی و سرامیک سینا، حمل و نقل خلیج فارس، چرخشگر و سایپا دیزل با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز سهامداران برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، سهام پیاذر، اوراق صکوک مرابحه سایپا و سهام لبنیات کالبر بیشترین تقاضای خرید را ثبت کردند.

اما در سوی دیگر بازار سرمایه گذارانی برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، آسان پرداخت پرشین، اوراق صکوک بناگستر کرانه، اوراق صکوک مرابحه سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق نگین شهر ری و امین یکم بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را رقم زدند.

در پایان معاملات امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات برای معامله بلوکی سرمایه گذاری ملی ایران ثبت شد. به این ترتیب در این نماد امروز 613 میلیون برگه سهم به ارزش یک هزار و 116 میلیارد ریال معامله شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا