مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن پیشنهاد کرد:

عرضه سهام شرکت های بزرگ به روش بوک بیلدینگ

عرضه سهام شرکت های بزرگ به روش بوک بیلدینگ

از آنجایی که در روش بوک بیلدینگ از طرف شرکت فرابورس قیمت عرضه اولیه بین یک کف و سقف معین اعلام می شود سهامداران خرد سفارش را در سقف ثبت می کنند و به دلیل کوچک بودن شرکت و حجم کم عرضه امکان کارشناسی قیمت از سوی کارگزاری ها و تحلیلگران بازار وجود ندارد.

 

تخصیص عادلانه سهم در عرضه های اولیه اصلی ترین مزیت عرضه به روش بوک بیلدینگ است.

محسن عباسلو، مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن با بیان این مطلب درباره روش جدید عرضه سهام در عرضه های اولیه موسوم به بوک بیلدینگ به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: در بوک بیلدینگ، همه سهامداران می توانند تقاضای خود را ثبت کنند و دیگر کارگزار واسط ثبت سفارش ها نیست که شائبه بی عدالتی در تخصیص ها ایجاد شود. به عبارتی حضور بی واسطه سهامدار برای ثبت سفارش مسأله بی عدالت در تخصیص ها را به راحتی حل می کند.

وی در ادامه با اشاره به وجود کف و سقف مظنه برای قیمت گذاری گفت: در شرایط فعلی این روش پاسخگوی نیاز است اما چنانچه به دنبال رفع تمام مشکلات عرضه های اولیه باشیم باید امکان قیمت گذاری عادلانه و کارشناسی نیز در کنار تخصیص عادلانه مد نظر قرار بگیرد.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه خاطر نشان کرد: از آنجایی که در روش بوک بیلدینگ از طرف شرکت فرابورس قیمت عرضه اولیه بین یک کف و سقف معین اعلام می شود سهامداران خرد سفارش را در سقف ثبت می کنند و به دلیل کوچک بودن شرکت و حجم کم عرضه امکان کارشناسی قیمت از سوی کارگزاری ها و تحلیلگران بازار وجود ندارد.

عباسلو تصریح کرد: چنانچه شرکت های بزرگ به این روش عرضه شوند مسأله قیمت گذاری نیز رفع می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا