تدبیر دولت یازدهم / گره مشکل کارخانه ذوب آهن و گندله اسدآباد باز شد

تدبیر دولت یازدهم / گره مشکل کارخانه ذوب آهن و گندله اسدآباد باز شد

دنیای معدن -فرماندار اسدآباد گفت: با پیگیری استاندار همدان و حمایتهای دولت مشکل کارخانه های ذوب آهن و گندله مرتفع و تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل و راه اندازی این واحدهای صنعتی پرداخت خواهد شد.

حسین افشاری افزود: 300 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای کارخانه های ذوب آهن و گندله سازی در نظر گرفته شده و مراحل نهایی تکمیل وثیقه و پرونده برای دریافت تسهیلات در حال انجام است.
وی اظهار کرد: طبق وعده مدیران این کارخانه ها، هر 2 واحد صنعتی تا پایان تیرماه سال آینده وارد چرخه تولید خواهند شد.
فرماندار اسدآباد تصریح کرد: ذوب آهن اسدآباد با تغییراتی که در خط تولید داده شده محصول فرومنگنز تولید خواهد کرد و در داخل کشور مورد مصرف واحدهای صنعتی قرار می گیرد.
افشاری اظهار کرد: کارخانه گندله سازی با 83 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است و سرمایه مورد نیاز از طریق تسهیلات فوق در اختیار این واحد قرار می گیرد.
فرماندار اسدآباد با اشاره به فعالیت خوب کارخانه کنستانتره سنگ آهن گفت: این واحد با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی احداث شده و هم اکنون با 80 درصد ظرفیت در حال تولید است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع در سه واحد صنعتی بزرگ منطقه بیش از 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است که اگر به قیمت روز محاسبه شود به 300 میلیارد تومان خواهد رسید.
افشاری با اشاره به نقش این سه واحد صنعتی در اشتغال جوانان و رونق اقتصادی شهرستان گفت: یک هزار نفر به طور مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این مجموعه می توانند مشغول بکار شوند.
اسدآباد به لحاظ وجود معادن سنگ آهن قابلیت توسعه صنایع فولاد را دارد.
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا