در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

توضیحات معاون بورس درباره اثر ۱۰۸ واحدی معاملات دو سهم بر شاخص

توضیحات معاون بورس درباره اثر ۱۰۸ واحدی معاملات دو سهم بر شاخص

معاون شرکت بورس درباره اثر ۱۰۸ واحدی معاملات سهم دو شرکت همراه اول و پتروشیمی مبین بر شاخص توضیح داد و گفت: این داد و ستدها بلوکی نبوده بلکه فقط جابجایی سهام بود.

علی صحرایی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره اعتراض برخی فعالان به اثر 108 واحدی معاملات سهام دو شرکت همراه اول و پتروشیمی مبین بر شاخص بورس و تاکید رئیس سازمان بورس در جلوگیری از معاملات بلوکی ، توضیح داد: این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد داد و ستد سهام این دو شرکت از نوع بلوکی نبوده و صرفا" جابجایی سهام بود.

وی ادامه داد: به دلیل عدم امکان معاملات بلوکی و بسته شدن این رویه در بورس، برخی کارگزاران خواهان جابجایی سهام بین فعالان حقوقی هستند که از طریق معاملات این چنینی انجام شد.

صحرایی افزود: بنابراین بعد از بررسی ها مشخص شد نیازی به ابطال معاملات سهام این دو شرکت نیست اما از کارگزاران مربوطه (که از بخش خصوصی بودند) توضیحاتی خواسته شده تا ملاک تصمیم گیری در آینده باشد و چنانچه چنین رویه ایی تکرار شد، برخورو قانونی شود. با این اوصاف درحالی معامله سهام این دو شرکت با هدف اثر گذاری بر شاخص نبوده که تلفی برخی از فعالان انجام معاملات بلوکی بود که درست نیست.

به گفته وی بخش نظارتی بورس، این موضوع را باز هم پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا