ایجاد اشتغال ٣٠٠ هزارنفری در فولادمبارکه اصفهان

ایجاد اشتغال ٣٠٠ هزارنفری در فولادمبارکه اصفهان

در حال حاضر فولاد مبارکه اصفهان سالانه ۷.۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید می کند که این رقم حدود ۵۰ درصد فولاد تولیدی در کشور است.

 

مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه اصفهان هم اکنون با سه برابر ظرفیت ابتدای راه اندازی خود مشغول به کار است و هم اکنون با دارابودن سه واحد فولاد سازی درکشور شامل فولادمبارکه ، فولاد سبا در لنجان و کارخانه فولاد هرمزگان در بندرعباس و طر ح های متعدد دیگر در خراسان، کاشان و چهارمحال و بختیاری در حال حاضر بزرگترین واحد تولید فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا به حساب می آید.
بهرام سبحانی گفت: مديريت باشگاه ورزشی و فرهنگی در رشته های مختلف، راه اندازی ورزشگاه نقش جهان ، طرح مصلی اصفهان، موزه دفاع مقدس و راه اندازی طرح های متعدد در شهرستان مبارکه از جمله اقدامات این مجتمع در این عرصه ها بوده است .
وی افزود :۳۵ درصد از محصولات این شرکت به خارج از کشور صادر می شود که ۶۰ درصد آن به اروپا و به قلب تولید فولاد جهان صادر می شود.
مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان گفت: با اجرای طرح های توسعه، ظرفيت توليد در سال آینده به ۱۰.۳ ميليون تن افزایش می یابد.
سبحانی افزود: براساس سند توسعه فولاد کشور، حجم تولید فولاد در کشور باید به رقم ۵۵ میلیون تن در سال برسد که ۵۰ درصد از این تولید بر عهده مجتمع فولاد مبارکه گذاشته شده است.
وی گفت: فولاد مبارکه اصفهان در طول سال قریب به ۲۷ میلیون متر مکعب آب از منابع آبی برداشت می کند که این برداشت آب، اندک بوده، به گونه ای که تاثیری در جریان رودخانه زاینده رود در زمانی که آب جاری است، ایجاد نمی کند.
مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان افزود : این در حالی است که براساس آمار وزارت نیرو، قریب به ۹۲ درصد از منابع آبی کشور، تنها در بخش کشاورزی مصرف می شود و ۶ درصد آن در بخش آشامیدنی و بقیه در بخش صنعت استفاده می شود.
سبحانی گفت: این رقم، مصرف بسیار ناچیزی است و با توجه به ضریب اشتغالی که این صنعت به نسبت صنعت کشاورزی ایجاد می کند، بسیار منطقی و مقرون به صرفه است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا