گزارش روز؛

افزایش تقاضا در گروه پالایشگاهی

افزایش تقاضا در گروه پالایشگاهی

در جریان معاملات امروز یکشنبه 26 دی ماه 96، گروه های پالایشگاهی و روانکارها اکثرا مثبت دنبال شدند. نمادهای ونفت و شراز با جهش قیمتی صف خرید شدند.

 

در پایان معاملات امروز، یکشنبه 26 دی ماه 1396، شاخص کل، متاثر از معاملات مثبت نمادهای همراه و خودرو با رشد حدود 197 واحدی به ارتفاع 79 هزار و 73 واحد رسید که در این بین نمادهای کگل و وصندوق بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان داد و ستدهای امروز، گروه خودرویی به لیدری نماد خودرو معاملات مثبت و پرتقاضا را شروع کردند؛ اما با گذشت زمان، افزایش عرضه ها محسوس بود و نوسانات منفی برخی نمادهای گروه را درپی داشت. این در حالی بود که در ادامه و با تشکیل صف خرید مجدد، مثبت شدن مجدد اکثر نمادها در این گروه معاملاتی مشاهده شد. در انتها نیز نمادهای خودرو، خگستر، خمهر و ختراک با صف خرید و نمادهای خفنر، خلنت و خمحور با صف فروش به کار خود پایان دادند.

در گروه حمل و نقل، نماد تازه وارد حسیر با صف خرید و عرضه های محدود به رشد قیمتی خود ادامه داد. همچنین نماد حتاید با جهش قیمتی صف خرید شد اما نکته قابل توجه خریدهای روزهای گذشته و احتمالا امروز صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر در نماد مذکور بود.

در گروه بانکی نمادهای وکار و وخاور با صف فروش و مابقی هم گروهی ها در ادامه توقف نمادهای وبصادر، وبملت و وتجارت معاملاتی کم فروغ و متعادل را تجربه کردند. ولبهمن نماد صف خرید گروه لیزینگی و ولساپا نماد مثبت گروه بودند و مابقی هم گروهی ها همچنان متعادل و منفی دنبال شدند.

در گروه های بیمه ای و سرمایه گذاری، معاملاتی اکثرا متعادل جریان داشت؛ اما نمادهای اتکای، البرز، کوثر، وگستر، وملت و وسپه از اقبال بیشتری برخوردار بودند و مثبت به کار خود پایان دادند. مدیرعامل بیمه ملت به عنوان عضو کنسرسیوم بیمه اتکایی صنعت نفت و گاز اعلام کرد: خسارت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان است. وی همچنین از انتقال بیمه اتکایی کشتی‌ها به خارج کشور خبر داد و گفت: به دلیل ریسک‌های بالای کشتی‌ها، به شرکت کشتیرانی ایران اجازه داده شد تا بیمه اتکایی کشتی‌ها را به خارج کشور منتقل کند؛ اما اتکایی صنعت نفت و گاز همچنان در اختیار شرکت‌های بیمه داخلی است. دو بلوک ۸.۷ و ۸.۵ درصدی قدیمی ترین شرکت سرمایه گذاری بورس ایران یعنی سرمایه گذاری ملی و سرمایه گذاری سپه امروز معامله و بابت مطالبات به مالک جدیدی منتقل شد.

گروه شیمیایی اکثرا متعادل و منفی بودند، اما نمادهای شپترو و زاگرس معاملاتی منفی تری داشتند و نمادهای شاراک، شتوکا، شلعاب، شکلر، ساینا، شکربن، شپمچا مثبت و پرتقاضا تر دنبال شدند. در گروه های پالایشگاهی و روانکارها که اکثرا مثبت دنبال شدند. نمادهای ونفت و شراز با جهش قیمتی صف خرید شدند.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا با افزایش فشار فروشندگان در شروع بازار مواجه شدند و معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند. در این میان نمادهای کاما، زنگان و کیمیا، کچاد و فزرین منفی تر و نمادهای فاسمین، فسرب، فلوله، فخاس و فروس مثبت تر سپری شدند. تداوم صف خرید نماد کبافق با توجه به رشد چشمگیر ماه های اخیر آن قابل تامل بود. همچنین نمادهای فملی و میدکو با توجه به تعدیل پیش بینی سود متوقف شدند. نماد کروی با توقف و ابطال معاملات نماد و بازگشایی مثبت آن در اواخر بازار مواجه شد. شرکت ملی سرب و روی ایران طی گزارش 9 ماهه با پوشش 29 درصدی مواجه شد و طبق گزارش حسابرسی نشده مبلغ 40 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد این در حالیست که در دوره مشابه سال گذشته مبلغ 176ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده بود.

به جز نمادهای دماوند، بکهنوج، مبین، تکشا و فاما که متعادل و مثبت بودند، سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته اکثرا معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند.

گروه های سیمانی و ساختمانی پس از شروعی متعادل با افزایش عرضه ها مواجه شدند و اکثرا منفی به کار خود پایان دادند؛ اما نمادهای سبجنو، سفانوف سخوز، کرمان، ثفارس، ثعمرا، ثباغ، وتوس و ثشرق مثبت به کار خود پایان دادند.

گروه غذایی معاملاتی پرتقاضا و مثبت را تجربه کردند تا جایی که نمادهای غدیس، غمینو، غاذر، غپاک، غسالم، غمهرا و غشان با صف خرید دنبال شدند. نماد غگز نیز در قیمت یک هزار و 100 ریال کشف قیمت شد.

در اواسط بازار افزایش تقاضا در گروه زراعت محسوس بود به طوری که نمادهای زگلدشت و زمگسا صف خرید و نماد تلیسه تا آستانه تشکیل صف خرید پیش رفت.

در گروه آی تی معاملات پرتقاضا و مثبت همچنان ادامه داشت. شرکت داده پردازی ایران طی گزارش 9 ماه با تعدیل مثبت 36 درصدی مواجه شد و مبلغ 301 ریال سود پیش بینی کرد و متوقف شد. در پایان معاملات نیز نماد حق تقدم شرکت گروه سرمایه گذاری اتیه دماوند با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، شرکتهای کابل البرز، سرمایه گذاری ساختمان ایران جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، تولیدی گرانیت بهسرام جهت برگزاری مجمع فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره، تجارت الکترونیک پارسیان جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و فوق العاده اصلاح اساسنامه متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا