تحلیل اونس طلا در هفته جاری

تحلیل اونس طلا در هفته جاری

برگزاری اولین کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ و عدم اشاره وی به طرح های جدید اقتصادی طی هفته گذشته و همچنین سخنرانی یلن رئیس فدرال رزرو و مطرح نکردن زمان مرحله بعدی افزایش نرخ بهره ،سبب ایجاد جو انتظاری در بازار های مالی و افزایش تقاضای دارایی های امن مانند طلا شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، البته یکی دیگر از عوامل این افزایش قیمت را میتوان به تقاضای فصلی در ماه ژانویه نسبت داد ،لغو طرح بیمه ای اوباما در کنگره منجر به کاهش شدید سهام دارویی و کاهش دلار و افزایش بهای اونس جهانی شد.

ترمز فاز اصلاحی چه زمانی کشیده میشود؟

روند اصلاحی که از ١١٢٠دلار آغاز شده بود اکنون وارد مراحل اصلی خود شده اینکه از محدوده ١٢٠٩ دلاری برمیگردد یا تا محدوده ١٢۴٠دلاری به صعود خود ادامه خواهد داد بستگی به جو انتظاری در مورد سیاست های اقتصادی ترامپ و میزان تقاضا دارد.بطور کلی مهمترین عوامل از دیدگاه بنده روند شاخص دلار در نتیجه سیاست های مالی ترامپ و همچنین سیاست فدرال در افزایش نرخ بهره و آمارهای اقتصادی ایالات متحده مانند رشد اقتصادی ،اشتغال،تولید ناخالص داخلی می باشد . درحال حاضر ترامپ سیاست های مالی مشخصی را اعلام نکرده است بنابراین باید منتظر بود تا از هفته بعد چه سیاست های مقطعی در مورد صنایع امریکا اتخاذ میشود.سیاست های تسهیلی موجب رونق بورس های امریکا و کاهش تقاضای طلا خواهد شد و باعث افت طلا میشود. در مورد آمارهای اقتصادی ،شاهد آمارهای مثبت و خوبی بودیم که میتواند زمینه را برای افزایش مجدد نرخ بهره فراهم کند البته کمی زود است. بنابراین برای هفته های بعد گرچه طلا میتواند افزایش یابد و محدوده ١٢٠٩را رد نماید و پتانسیل رشد تا بالای ١٢۴٠ وجود دارد اما باید بشدت احتیاط کرد و حد ضرر های محکمی در خرید اتخاذ نمود،طلا هر آن منتظر پایان اصلاح و افت است ممکن است همان محدوده ١٢٠٩ پایان اصلاح اونس باشد بنابراین عجله در خرید جایز نیست ،منتظر شکسته شدن مقاومت قبلی در خرید باشید و مسائل سیاسی اقتصادی امریکا را دنبال نمایید.

تحلیل تکنیکال اونس طلا

طی هفته گذشته با توجه به تحلیل ارائه شده افزایش قیمت تا دامنه ۱۲۰۰ در نظر داشتیم که تا دامنه ۱۲۰۵ ادامه داده است و در حال حاضر زیر مقاومت ۱۱۹۷ قرار گرفته است، شکست و عدم شکست این سطح می تواند نوسانات بهتری را ایجاد کند. و در تایم ۴ ساعته مقاومت شکل گرفته شده ۱۲۰۵ و حمایت ۱۱۸۸ است.

سناریوهای احتمالی اونس طلا

سناریو افزایشی: شکست سطح مقاومتی ۱۲۰۵ و عدم شکست ۱۲۰۰ احتمال افزایش قیمت به اهداف ۱۲۱۲ - ۱۲۲۰ وجود دارد.

سناریو کاهشی: شکست نزولی در سطح ۱۱۸۸ احتمال شکل گیری اصلاح قیمت به اهداف ۱۱۸۰ - ۱۱۷۵ و ۱۱۷۰ وجود دارد.

سناریو برگشتی: عدم شکست سطح حمایتی ۱۱۷۰ و شکست مجدد ۱۱۷۵ به سمت بالا، احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۱۸۸ و دامنه ۱۲۰۰ وجود دارد.



منبع: طلا چارت

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا