در معاملات روز یک شنبه؛

متغیرهای بورسی دسته جمعی صعود کردند

متغیرهای بورسی دسته جمعی صعود کردند

امروز نمادهای ارتباطات سیار، ایران خودرو، پتروشیمی مبین، فولاد مبارکه و کشتیرانی با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای گل گهر و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کردند.

 

در معاملات روز یک شنبه بورس تهران شاخص کل بورس برای دومین روز متمادی رشد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در نتیجه معاملات امروز شاخص کل 197 واحد بالا رفت و به عدد 79هزار و 73 رسید.

گفتنی است در معاملات امروز سهامداران بیش از یک میلیارد و 958 میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند که ارزش این معاملات بیش از 4 هزار و 187 میلیارد ریال بود و در 58هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.

همچنین در این روز نمادهای ارتباطات سیار، ایران خودرو، پتروشیمی مبین، فولاد مبارکه و کشتیرانی با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای گل گهر و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کردند.

در بازار روز جاری همه شاخص های بورس رشد کردند. به این ترتیب شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 40 و 985 واحد بالا رفتند.

گفتنی است گروه های خودرو، محصولات فلزی و کانه های فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرامیک های صنعتی اردکان، آسان پرداخت پرشین، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، تولیدی مهرام، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پارس پامچال و پیاذر بود.

در مقابل نمادهای سیمان غرب، بانک خاورمیانه، لامپ پارس شهاب، سیمان بهبهان، آبسال، کابل البرز و قند لرستان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در معاملات روز یک شنبه سهام آسان پرداخت پرشین، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پیاذر، واحدهای صندوق امین یکم، سهام سرامیک صنعتی اردکان و واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر با بیشترین تقاضای خرید و صف مواجه شدند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از نمادهای واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام فرآورده های نسوز آذر، اوراق صکوک بنا گستر کرانه، اوراق صکوک مرابحه سایپا، سهام سیمان قائن، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و واحدهای صندوق زمین و ساختمان نگین شهر ری بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز نماد سرمایه گذاری ملی ایران با معامله بلوکی 613 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 116 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا