روند اجرای کارخانه گندله سازی اسدآباد ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

روند اجرای کارخانه گندله سازی اسدآباد ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

دنیای معدن - سرپرست پروژه کارخانه گندله سازی اسدآباد گفت: روند اجرای کارخانه گندله سازی اسدآباد ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سید مجید میرعظیمی پیش از ظهر یکشنبه درحاشیه بازدید فرماندار شهرستان اسدآباد از کارخانه گندله سازی، اظهار داشت: تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و به ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل و راه اندازی نیاز دارد.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار و سرمایه مورد نیاز، تا پایان تیرماه سال آینده این واحد صنعتی به بهره برداری کامل خواهد رسید.

میرعظیمی کارخانه گندله سازی را مکمل کارخانه کنستانتره عنوان و بیان کرد: محصول تولیدی کارخانه گندله سازی، آهن اسفنجی است که در کارخانه های فولادسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: در صورت بهره برداری از کارخانه گندله سازی در سال آینده، در مرحله اول ۴۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

سرپرست پروژه کارخانه گندله سازی اسداباد تاکید کرد: با افتتاح و راه اندازی کامل کارخانه گندله سازی برای ۱۸۲ نفر به طور مستقیم و برای ۱۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی بابیان اینکه این واحد صنعتی سالیانه ۵۵۰ هزار تن محصول گندله تولید خواهد کرد، عنوان کرد: قطعی گاز از جمله مشکلات این واحد صنعتی است.

مدیر کارخانه کنسانتره اسدآباد نیز بابیان اینکه در ماه های آینده ظرفیت کارخانه کنسانتره افزایش خواهد یافت، گفت: این پروژه آذرماه سال ۹۳ با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن کنسانتره در طول یک سال با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه افتتاح شد.

محمد میرزایی درباره منابع تامین خوراک این پروژه، گفت: ۴۰ درصد منابع از معدن «باباعلی» در محدوده روستای همه کسی شهرستان بهار و ۶۰ درصد از معدن «گلالی» در شهر سنندج تامین می شود.

رئیس کارخانه گندله سازی اسدآباد عنوان کرد: با برودت هوا و بارش های زمستانی استخراج منابع از معدن باباعلی با سختی و مشقت فراوانی همراه است که در این ایام از معدن شهرک در بیجار تامین خوراک صورت می گیرد.

میرزایی عنوان کرد: ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم از این کارخانه ارتزاق می کنند که ۹۰ درصد کارگران بومی منطقه هستند.

وی به مشکلات این واحد تولیدی اشاره و بیان کرد: پساب و باقی مانده کارخانه مهمترین مشکل ما است و زمینی بالغ بر ۶ هکتار برای دفع و ساماندهی این پساب ها در نظر گرفته شده است.

مدیر کارخانه کنسانتره اسدآباد تامین خوراک از معادن را دیگر مشکل این واحد عنوان و تاکید کرد: ظرفیت معدن باباعلی ۴۰۰ هزار تن در سال است، در حالی که ظرفیت این کارخانه در سال ۹۰۰هزار تن است.

وی عنوان کرد: نبود گاز برای گرمایش نیز از دیگر مشکلات این کارخانه است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا