امروز در بورس انرژی انجام می شود؛

عرضه نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی

عرضه نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی

در جریان معاملات امروز، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، می‌توان به عرضه کالاهای نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران و برش سنگین پتروشیمی شازند در رینگ داخلی عرضه می شود.

 

در جلسه معاملاتی امروز گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام (حمل زمینی) در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز (یکشنبه 26 دی‌ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، می‌توان به عرضه کالاهای نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران و برش سنگین پتروشیمی شازند در رینگ داخلی عرضه می شود.

یادآور می شود؛ در جریان معاملات نخستین روز هفته بورس انرژی ایران (شنبه 25 دی ماه 95)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوفید، حلال 402 و آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز، آیزوریسایکل پالایش نفت بندر عباس، متانول پتروشیمی زاگرس، میعانات گازی پالایش گاز خانگیران، میعانات گازی پالایش گاز ایلام و برش سنگین، گاز مایع صنعتی، بوتان و پروپان صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی بازار فیزیکی عرضه شدند.

کل معاملات صورت گرفته و عرضه‌های مازاد معادل  10 هزار و 326 تن به ارزش قریب به 141 میلیارد و 596 میلیون ریال بود. از نکات حائز اهمیت معاملات این روز میتوان به رقابت ادامه‌دار خریداران حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی اشاره کرد.

همچنین در معاملات روز شنبه بازار برق شاهد معامله 5 هزار و 948 قرارداد معادل 72 هزار و 740 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 23 میلیارد و 713 میلیون ریال بود.

لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه  23 تا 25 بهمن 95 بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 23 بهمن 95 گشایش یافتند و همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 29 دی 95 در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد نیز برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در تمامی نمادهای فعال 855 قرارداد با ارزشی قریب به 2 میلیارد و 68 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز در بورس انرژی ایران به 167 میلیارد و 379 میلیون ریال بالغ شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا