صالح آبادی با تکیه بر مصوبه مهم اعلام کرد:

بخشودگی ۵ هزارمیلیاردی جرایم بانکی شرکتها و وصول ۸۳ هزار میلیاردی معوقات

بخشودگی ۵ هزارمیلیاردی جرایم بانکی شرکتها و وصول ۸۳ هزار میلیاردی معوقات

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به مصوبه شورای هماهنگی بانک های دولتی و خصوصی از امکان بخشودگی ۵ هزار میلیارد تومانی جرایم تاخیر و وصول ۸۳ هزار میلیارد تومانی معوقات بانکی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح آبادی در گفت وگوی تلفنی با بخش خبر 21 سیما ، با اشاره به جلسه اخیر شورای هماهنگی بانک های دولتی و خصوصی اظهار داشت: طبق مصوبه این شورا ، همه بانک ها می توانند به شعب خود اعلام کنند تا نسبت به بخشودگی جرایم بانکی اقدام شود.

وی با اعلام تایید این مصوبه توسط مدیران همه بانک ها و ملاک عمل بودن بخشنامه، ادامه داد: حدود 11 درصد معادل 88 هزار میلیارد تومان از مانده تسهیلات بانکی حدود 800 هزار میلیارد تومانی ، مربوط به معوقات بانکی است که با توجه به سهم 6 درصدی جرایم تاخیر، امکان بخشودگی حدود 5 هزار میلیارد تومانی وجود دارد. در این صورت و با آمادگی مشتریان ، حدود 83 هزار میلیارد تومان از معوقات قابل وصول خواهد بود.

صالح آبادی ادامه داد: در این طرح سقفی در نظر گرفته نشده و تنها شرط آن تسویه کل بدهی است که به نقدینگی شرکتهای بدهکار به سیستم بانکی بستگی دارد. بنابراین شرکت ها می توانند طی دو ماه پایانی سال از این فرصت استفاده کرده و از بخشودگی جرایم بهره مند شوند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا