تقویت 254 واحدی شاخص کل بورس

تقویت 254 واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملاتی به نسبت پر حجم با پیشرو شدن گروه خودرویی‌ها و معدنی‌ها بازاری که به نظر می‌رسید با وجود عرضه‌های کم حجم برخی حقوقی‌ها اما با اقبال خریداران حقیقی روبه‌رو شده است.

 

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 25 دی ماه 95، با افزایش 254 واحدی روی رقم 78 هزار و 876 واحد ایستاد.
شاخص کل هموزن نیز با افزایش 110 واحدی عدد 12 هزار و 260 واحد را برای خود ثبت کرد. امروز همچنین شاخص آزاد شناور با افزایش 478 واحدی به عدد 86 هزار و 705 واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 167 واحدی به عدد 56 هزار و 113 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 612 واحدی عدد 167 هزار و 152 واحد را تجربه کرد.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی روی عدد 829 واحد متوقف شد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 45 واحد،‌ملی صنایع مس ایران با 42 واحد و سایپا با 36 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند، در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 19 واحد گسترش نفت و گاز پارسیان با 14 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 13 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس  تهران به بیش از 245 میلیارد و 500 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 66 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 56 هزار و 754 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، لامیران، آهنگری، تراکتورسازی ایران، حق تقدم سهام خرید بانک انصار، گروه دارویی البرز، سیمان شرق، زامیاد، اوراق مشارکت پرشیا، اوراق اجاره سایتل، اوراق اجاره «صخابر»، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، ذوب‌آهن اصفهان، حق تقدم خرید سهام سبحان دارو، شکر، گروه صنعتی بوتان و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران متوقف شدند.
امروز در بازار دوم بورس تهران 96 میلیون سهم پتروشیمی جم، به ارزش 91.5 میلیارد تومان کد به کد شد.
در فولاد مبارکه اما کمتر از 90 میلیون سهم به ارزش بیش از 12.5 میلیارد تومان کد به کد شد. معاملات درون‌گروهی و صنعتی دریایی ایران نیز امروز به جابه‌جایی کمتر از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان انجامید.
امروز حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری غدیر نیز با معاملات درون‌گروهی کمتر از 24 میلیون سهمی به ارزش بیش از 600 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده همراه بود. همچنین 16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان امروز کد به کد شد. همین وضعیت در نماد کشت و صنعت شهداب ناب خراسان با کد به کد شدن 10 میلیون سهم به ارزش 1.5 میلیارد تومان دنبال شد.
امروز بازار سهام با افزایش تقاضا در گروه خودرویی‌ها و رنج شدن قیمت سهام در این گروه تا سقف کامل همراه بود. در این گروه پایان اصلاح قیمتی و همچنین افزایش انتظارها برای وقوع اتفاقات مثبت پسابرجامی همچنان مبنای تحلیل خریداران سهام است.
در این گروه اقدام ایران‌خودرو برای آگهی واگذاری سهام مدیریتی «خگستر» امروز به معامله 25.5 میلیون سهمی ایران‌خودرو به ارزش کمتر از 7 میلیارد تومان با وجود تثبیت صف خرید 21 میلیون سهمی را در پی داشت.
در گروه معدنی‌ها اما امروز گروه سرب و روی با تداوم افزایش قیمت‌های جهانی صف خریدهای پایدار را با وجود عرضه‌های کم حجم حقوقی‌ها در این گروه را نظاره‌گر بود. در این گروه دوقلوهای سنگ آهنی با وجود افزایش عرضه سهام اما اقبال خریداران اغلب حقوقی‌ها را همچنان در روندی متعادل شاهد است.
در گروه مخابرات نیز امروز سهامدار عمده این سهم آخرین قسط عقب‌افتاده این دوره را با سازمان خصوصی‌سازی تسویه کرد تا به این ترتیب بهانه‌ای برای فسخ قرارداد وجود نداشته باشد، در گروه‌ فولادی‌ها امروز افزایش سرمایه ذوب‌آهن اصفهان در حالی به تأیید سازمان بورس رسید که نماد معاملاتی این شرکت به دلیل آنچه که ابهام در گزارش‌ها و اطلاعات اعلامی به بازار توصیف شد، از سوی ناظر بازار متوقف شده است.
اقبال برای خرید سهام شرکت‌های خدماتی در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن در حالی امروز به اوج خود رسید که همزمان در گروه پتروشیمی‌ها نیز پایان اصلاح قیمتی در برخی نمادها افزایش تقاضا و جمع آوری سهام در کف‌ قیمت را در پی داشت.
امروز بازار سهام بازاری به نسبت پرحجم و شاداب‌تر از روزهای گذشته بود که با افزایش اقبال خریداران در گروه‌های خودرویی و معدنی‌ها شاهد تقویت دسته جمعی نماگرهای منتخب خود بود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا